Ram uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ploxerdon

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Hallo iedereen,
Ik zou graag het ramgeheugen van mijn pc willen uitbreiden.
Ik heb op dit moment 2 gb, en ik zou graag 8 gb willen halen.
Mijn eerste vraag is wat ik het beste kan doen, 1x 8gb of 2 sticks van 4 gb?

Mijn tweede vraag is, ervanuitgaant dat ik beter 2 sticks moet halen van 4 gb, welke ik moet halen?
Mijn moederboard is: ASUSTeK Computer INC. P5G41T-M LX (LGA775)
En mijn momentele ramgeheugen is: 2.00GB Single-Channel DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)

En welke kan ik dan het beste halen, want ik heb geen verstand van merken.

Alvast bedankt!

Ik draai zowiezo windows 7 64 bit.

En die link die je gaf geeft alleen een lijst van drivers, ik weet erlijk gezegt niet wat ik daarmee moet? Zijn dat de soorten ram die ik kan halen of waar staat het voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt maximaal 2 x 4GB plaatsen op dit moederbord, zie ook de handleiding. In de handleiding staat ook een tabel met geteste modules (QVL) die gegarandeerd werken op jouw moederbord.

Ik ben dus van plan om voor de 2x 4gb te gaan.
Maar welke kan ik dan het beste halen? Ik zit in de lijst te kijken, maar dit zegt me alsnog niet veel..
Ik weet niet welke modules nog te koop zijn etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je 100% safe zijn, dan koop je de modules die op die lijst staan. Het geheugen wat bijvoorbeeld Corsair en Kingston aanduiden als ValueRAM doet het ook bijna altijd.

Overigens gaat het vaak wel gewoon goed hoor, maar die lijst is enkel wat 100% gegarandeerd werkt.

Ik draai zowiezo windows 7 64 bit.

En die link die je gaf geeft alleen een lijst van drivers, ik weet erlijk gezegt niet wat ik daarmee moet? Zijn dat de soorten ram die ik kan halen of waar staat het voor?
In die link staan de QVL's........

Zoek iets van Kingston die doen het vrijwel altijd.