Ram uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ploxerdon

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Hallo iedereen,
Ik zou graag het ramgeheugen van mijn pc willen uitbreiden.
Ik heb op dit moment 2 gb, en ik zou graag 8 gb willen halen.
Mijn eerste vraag is wat ik het beste kan doen, 1x 8gb of 2 sticks van 4 gb?

Mijn tweede vraag is, ervanuitgaant dat ik beter 2 sticks moet halen van 4 gb, welke ik moet halen?
Mijn moederboard is: ASUSTeK Computer INC. P5G41T-M LX (LGA775)
En mijn momentele ramgeheugen is: 2.00GB Single-Channel DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)

En welke kan ik dan het beste halen, want ik heb geen verstand van merken.

Alvast bedankt!

Ik draai zowiezo windows 7 64 bit.

En die link die je gaf geeft alleen een lijst van drivers, ik weet erlijk gezegt niet wat ik daarmee moet? Zijn dat de soorten ram die ik kan halen of waar staat het voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt maximaal 2 x 4GB plaatsen op dit moederbord, zie ook de handleiding. In de handleiding staat ook een tabel met geteste modules (QVL) die gegarandeerd werken op jouw moederbord.

Ik ben dus van plan om voor de 2x 4gb te gaan.
Maar welke kan ik dan het beste halen? Ik zit in de lijst te kijken, maar dit zegt me alsnog niet veel..
Ik weet niet welke modules nog te koop zijn etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je 100% safe zijn, dan koop je de modules die op die lijst staan. Het geheugen wat bijvoorbeeld Corsair en Kingston aanduiden als ValueRAM doet het ook bijna altijd.

Overigens gaat het vaak wel gewoon goed hoor, maar die lijst is enkel wat 100% gegarandeerd werkt.

Ik draai zowiezo windows 7 64 bit.

En die link die je gaf geeft alleen een lijst van drivers, ik weet erlijk gezegt niet wat ik daarmee moet? Zijn dat de soorten ram die ik kan halen of waar staat het voor?
In die link staan de QVL's........

Zoek iets van Kingston die doen het vrijwel altijd.

Beter is, loop/fiets/rij met de PC naar de plaatselijke PC boer en laat het gelijk testen of het werkt, lijkt mij het handigst, bel wel om te vragen of ze het op voorraad hebben die 2 x 4Gb set.
Overigens zul je er niet zo veel van merken, hooguit als er voor die tijd veel moest worden geswapt naar het wisselbestand op de harde schijf.

@ ploxerdon

Heb een aantal quote verwijderd deze waren niet echt nodig een quote is om op iets te attenderen en in deze geval niet echt nodig

ploxerdon.
Jouw moederbord heeft de Intel® G41 Chipset. Die ondersteunt DDR3 tot 1333mhz in overclocked mode (dit moet je dus wel straks instellen in je BIOS anders loopt het 800Mhz!).
Het moederbord ondersteunt dual channel RAM, en daarom wil je bankjes die exact dezelfde zijn, die gaan dan samenwerken, om en om, en dat werkt twee keer zo snel.
Je hebt twee bankjes van maximaal 4Gb.
Even kijken welke ik dan voor je vindt (snelste, beste merk en betaalbaarste).. http://www.alternate.nl/G-Skill/8-GB-DDR3-1333-Kit-geheugen/html/product/801622?tk=7&lk=9328

Grappig dat je veel sneller DDR3 geheugen krijgt voor dit geld.. http://www.alternate.nl/G-Skill/8-GB-DDR3-2133-Kit-geheugen/html/product/865708?tk=7&lk=9330

Waarom de 1333Mhz toch veel sneller zal zijn is omdat die 2133 zich gewoon terugschakelt naar 1333, maar daarnaast loopt op CL11 waitstate, en die 1333 op CL7 (Al weet ik niet welke CL die 2133 zal doen op 1333...vaak veel minder, dus dat is wel even uitzoeken en zou het alsnog een leuke keuze zijn, zeker als je later overweegt een ander sneller mobo te nemen)
Veel andere 1333Mhz chips lopen op CL9! Dus pas daarmee op. Voor 5 euro meer is een CL7 dat geld MEER dan waard!

Succes met je aanschaf!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan