ram upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReserveBelg

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2003
Hi,

ben van plan om een ram-upgrade te doen op mijn pc (XP2000+, nu 256mb @ 333MHz). Pc is op zich nog wel snel genoeg voor wat ik ermee wil doen (office, fotobewerking, films, mp3), maar wat extra geheugen lijkt me geen overbodige luxe, omdat ik ook graag meerdere van die dingen tegelijk wil doen ;)

Mijn mainboard (MSI KT3U) kan maximaal 333MHz geheugen aan, kan ik hier 400Mhz bijplaatsen zonder conflict? En hoeveel zou vereist zijn, 512 erbij of 256?

die 400 Mhz gaat niet werken, maximaal 333 mhz.
wek besturingsysteem gebruik je eigenlijk.

WinXP en (incidenteel) Fedora3. Is het niet zo dat dat 400 MHz geheugen dan op 333 gaat werken?

idd, het wordt dan tog gwn geclockt naar het traagste geheugen?

Geplaatst door skelle
idd, het wordt dan tog gwn geclockt naar het traagste geheugen?

Niet altijd. Als je PC 400Mhz aankan, en je gaat daan een 333MHz plaatsen, dan gaat die under clocken. Met een Max van 333 MHz en dan een 400 erin, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken.

dit zal wel degelijk werken, maar hangt van het geheugen zelf af ... of het naar de handel gaat of niet ...
toch maar beter voor kwaliteitsram gaan ...

gewoon proberen

ik heb dit nou al 7 a 8 keer gedaan. nooit problemen

zelfs 400 geheugen geplaatst in een compaq D510 usd
dat is 266 geheugen geen problemen.

je kan geheugen zonder problemen in een tragere pc stoppen.

problemen kunnen voorkomen als jij geheugen dat langzaam is in een computer stopt die alleen 333/400 ondersteund maar dan zelfs geeft hij een fout melding bij het booten en blaast hij niets op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan