ram vergroten om computer sneller temaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

samiir

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
ik wil graag de RAM van mijn computer vergroten
puur uit snelheid het programma tune up heeft me er op
gewezen dat ik niet alles uit mijn computer haal en dat
het vergroten van mijn ram een goeide start zou zijn want
ik haalde blijkbaar naar een computer gebruik test niet
alles uit mijn computer nu terug op mijn vraag hoe vergroot ik
mijn RAM

alvast bedankt

p.s sorry voor teveel texst :confused::p

vertel eerst eens welke pc je hebt.
Hoeveel ram erin zit ?
enz.

Ram vergroot je door Ram geheugen in een geheugen slot te drukken.

Mvg,
Mark

oh... ja

Intel Pentium 3 streepjes-processor
kloksnelheid: 450MHz, 128MB

dit is alles wat ik kan vinden oh ja

Windows xp pro sp2

hoop dat jullie nu wel iets weten
:thumb:

Onvoldoende gegevens om een zinvol antwoord te geven.

Je hebt programma's die je laten zien welk geheugen er in zit.
Maar.. als je ram koopt moet de PC toch open, eenvoudigste is de stroom er af halen, kast open maken geheugen er uit halen, de witte lipjes aan de zijkant naar buiten drukken dan komt het stripje iets omhoog en los te zitten.
Mee nemen naar een PC winkel en je een precies de zelfde laten verkopen.

Zie dat zelf niet zitten kan je ook de PC (alleen de kast) mee nemen naar de PC winkel en heb daar even open laten maken.

N.b. bij het open maken van een PC zijn er wel wat zaken waar je op moet letten zoals statische elektriciteit. Zo wie zo, altijd de netstekker er uit en als de kast open is eerst even de kast en bv een verwarming (op een open koper deel) tegelijk aan raken.
Vervoer het ram stripje daarna bij voorkeur in een anti statisch zakje, heb je dat niet kan je het ook in een A4-je oprollen. Hou het Ram bordje alleen aan de zijkant vast, raak niet de gouden aansluitingen aan en bij voorkeur ook niet de chips zelf aanraken.

Bij het plaatsen kan je het bordje met je duimen naar beneden drukken en met je andere vingers de witte lipjes weer terug drukken, deze moeten in de inkepingen van het ram vallen. Gebruik gedoseerde kracht en forceer niets dan moet het wel lukken.

Ik heb wel genoeg gegevens om te vertellen dat je pc niet echt meer van de nieuwste is.

Vooral de processor is al oud. 700 Mhz valt wel aan te raden, qua ram zou ik het verhogen naar 512 mb. Ik veronderstel dat het SDRAM is en dat is al niet meer zo goedkoop.

Op zich heb je wel gelijk, maar stel je kan wat Ram vinden voor zeg 20 euro en hebt geen geld voor een nieuwe PC kan wat extra ram je wel wat lucht geven in zo'n oude Pc.
Surf je alleen, dan is het zonde van het geld. Doe je het voor games, niet doen, geeft geen zin. Maar gebruik je word en excel veel, dan merk je het verschik direct.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan