RAM word niet gedecteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxtristan

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Hallo beste Helpmij leden!
In deze laptop, een HP530 (Eerste Editie) Zat eerst 1024MB DDR2 800 Mhz RAM.
Nu heb ik inplaats 2 x 512 vervangen door 2 x 1024 zodat ik 2 Gig RAM zal moeten hebben, alleen Windows detecteert maar 1024MB.
Ook heb ik een locked BIOS dus kan ik daar ook niet in kijken, of dingen veranderen die met RAM hebben te maken.
Weet iemand hier een oplossing voor? De twee slots werken dus wel... Want eerst werkte de 2 x 512 ook.
Misschien is het een bottleneck met de CPU? Intel Celeron M 440 1.86Ghz. 32bit.

Indien de oude double sided was met een 64 bit datapath en de nieuwe is single sided met een 128 bit datapath dan wordt de helft gezien per reepje.

Lees dat het nogal nauw komt met deze notebook wat het geheugen betreft.

Heb je wel de accu verwijderd voordat je het nieuwe geheugen plaatste?

Hp slikt helaas niet alle merken geheugen, weet je zeker dat je wel hp compatible rammetjes hebt aangeschaft?

Nou kijk, beide RAM stickies zijn hetzelfde, dus waarom zal hij er een zien en de andere niet? En de RAM werkten beiden, ze komen uit een andere Fujitsu Siemens laptop die niet heel veel moderner was dan deze.

Lol, schreef toch echt dat je maar de helft van een reepje nu kunt gebruiken................
Je hebt 4 64 bit banken op de 2 sloten en geheugen is single sided 128 bits waar de helft door de 64 bit controller wordt gezien, komt het over?

Test het met 1 reepje......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan