Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
ik heb nu 1,5 gig ram geheugen (kwam van een halve en die xtra gig was enorm goed), men notebook gebruikt dan ongeveer de helft, maar als ik nu nog ram erbij steek gaat dit dan beter zijn voor men snelheid, of gaat die gwn nog minder ram gebruike???

Met het plaatsen van extra ram-geheugen gaat je pc/laptop niet nog minder geheugen gebruiken, de processen en programma's die runnen blijven immers gelijk. Met meer geheugen wordt je pc/laptop theoretisch sneller, ja. :rolleyes:

Met het plaatsen van extra ram-geheugen gaat je pc/laptop niet nog minder geheugen gebruiken, de processen en programma's die runnen blijven immers gelijk. Met meer geheugen wordt je pc/laptop theoretisch sneller, ja. :rolleyes:

Maar hij gebruikt nu 50% van zen geheugen, dat ik dan meer ram steek gaat hij procentueel gezien dan minder ram gebruiken? Of gaat hij minder op zen CPU steunen en meer op zen ram???

Aha, zo bedoel je...

Ja, procentueel gezien ga je minder ram gebruiken als je er meer geheugen bij stopt.
Zoals jij aangeeft gebruik je nu 0,75 gb van de 1,5 totale gb, want dat is 50%

Stel, je stopt er 512 mb aan ramgeheugen bij, dan heb je een totaal van 2 gb, en 0,75 gb van 2 gb is zo'n 30% (ongeveer, het is geen wiskunde les hier he :)). Dat is procentueel gezien dus minder.

De echte getallen, die 0,75 gb, worden niet minder als je er meer ram geheugen bij stopt.

Aha, zo bedoel je...

Ja, procentueel gezien ga je minder ram gebruiken als je er meer geheugen bij stopt.
Zoals jij aangeeft gebruik je nu 0,75 gb van de 1,5 totale gb, want dat is 50%

Stel, je stopt er 512 mb aan ramgeheugen bij, dan heb je een totaal van 2 gb, en 0,75 gb van 2 gb is zo'n 30% (ongeveer, het is geen wiskunde les hier he :)). Dat is procentueel gezien dus minder.

De echte getallen, die 0,75 gb, worden niet minder als je er meer ram geheugen bij stopt.

dus xtra ram gaat niet veel meer uithalen.

dus xtra ram gaat niet veel meer uithalen.

Jawel, want de computer heeft dan meer geheugen om mee te werken. Het licht er ook aan hoeveel je erbij stopt, natuurlijk. Zie het zo (voorbeeld):

1 - 1,5 gb geheugen, 0,75 gb in gebruik:
in_gebruik.bmp

2 - 2 gb (bijvoorbeeld) geheugen, 0,75 in gebruik:
niet_in_gebruik.bmp

Je ziet dat je bij de tweede situatie veel meer ruimte overhoudt, en hier kun je weer andere dingen in doen (beetje plat gezegd, maar toch). Hoe groot het merkbare snelheids verschil is, valt moeilijk te zeggen.

Daar klopt natuurlijk geen snars van....

Want daarmee wil je zeggen dat, wanneer je b.v. een PC neemt met allen een kale Windows XP en 256mb geheugen, deze XP niet sneller wordt bij het gebruik van b.v. 1Gb geheugen...

Wat denk je zelf??

THX ma met halve gigjes werke we hier in belgië niet, ik wou zien vor er 2 bij te steke en die halve eruit te pleure. Ma das dan voor later wnr de pc meer van zen ramgeheugen gebruikt.
THX Topic closed.

Want daarmee wil je zeggen dat, wanneer je b.v. een PC neemt met allen een kale Windows XP en 256mb geheugen, deze XP niet sneller wordt bij het gebruik van b.v. 1Gb geheugen...

Wat denk je zelf??

dus RAM upgrade helpt al gebruik je maar de helft?? kunnen jullie nu niet gwn met ja of nee antwoorden??

Wat denk je zelf??

Jawel, ik zei toch ook dat hij wel snelheidswinst heeft? :confused:

"dus xtra ram gaat niet veel meer uithalen."
"Jawel"

edit @ Sponzenbroekske: in de tweede post heb ik al ja geantwoord.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan