Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.193
Hopelijk staat dit topic goed...

Maar na het spelen van nfsw (need for speed world) en gta iv, niet tegelijk natuurlijk, is mijn geheugen gebruik 2.10 ongeveer. Als ik mijn pc opstarten en dan gelijk kijk is het 1.05 is het dan niet raar dat het na het spelen van een game niet word terug gebracht naar ongeveer 1.05. Natuurlijk ongeveer 1.05 want ik ga na het gamen gewoon weer internetten. Dus dan zou ik iets van 1.20 verwachten. Maar nu is er 2.08gb ingebruk (van 4). En nog iets raars: het processor gebruik schommelt tussen de 14 en 7. De ene keer is het 14 dan weer 13 en dan weer 9 of 7 ofzo.. Beetje raar toch?

Specs?
W7 Ultimate (64bits)
Processor= intel i3 530 (4cores dacht ik)
Meer nodig? vraag het maar:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik denk dat op de achtergrond nog processen van de games actief zijn.

Om dit te checken, druk je CTRL - ALT - DELETE tegelijk in, en druk je op Taakbeheer Starten.

Daarna ga je naar het tabblad Processen en zoek je de naam (of namen) van de games, het is meestal niet precies de zelfde naam als het programma, misschien een afkorting of vergelijkbaar.
 
Ja oke. Sneller is trouwens: ctrl+shift+esc. Maar bij mijn videokaart staat ook dit: was voor mij een beetje onduidelijk:
attachment.php


En wat ik dan niet snap is dat gedeeld geheugen. Wat is dat en kan ik het vergroten of verkleinen zodat ik bijvoorbeeld gta iv op hogere kwaliteit (vloeiend) kan laten spelen?



En nog iets: Is het normaal als svchost.exe ongeveer 126.244 kb geheugen inneemt?
Kan ook kleiner? Ik heb wel gelezen dat dat svchost voor windows programma's is ofzo?! Klopt dat?
Chrome.exe (google chrome?) gebruikt gewoon ongeveer 70.408 kb. Is dat ook normaal?
 
Laatst bewerkt:
De Core i3 is een dual-core processor, dit terzijde. Indien je een onboard videokaart hebt, dan hebt je te maken met gedeeld geheugen. (Shared memmory). De videokaart gebruikt dan geheugen van je fysieke geheugen, dus van je 4GB wordt voor de videokaart wat gereserveerd.
 
Waarom is het dual-core? Ik kan kiezen bij processen hoeveel processoren ze moeten gebruiken?! Of is dat wat anders. Ik weet niet hoe ik kan zien of k onboard heb, maar m'n neef heeft hem gebouwd, en kocht een aparte ati radeon hd 4600
dus dat zal wel niet onboard zijn:p
 
Ghehe wat was ik hier nog niet slim ^^
 
Daarom hoef je nog geen ander half jaar oude topic omhoog te kicken.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan