Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recordzz

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2012
Hallo,

Ik heb vandaag mijn extra geheugenbalkje geïnstalleerd alles ging goed totdat ik de computer wilde opstarten. Als na het opstarten van mijn computer ik bij het 'starting windows' scherm kom herstart de computer zich.

Ik heb heb in totaal vier geheugenbalkjes en die worden allemaal herkend in mijn BIOS. Ook het nieuwe geheugenbalkje werkt maar als ik alle vier de geheugenbalkjes installeer werkt het niet en start de computer telkens opnieuw.

Ik gebruik (windows 7)

Groet,

Recordzz

Probeer eens je geheugen iets meer voltage te geven dan dat ie standaard geeft ;) Let wel: heb je een intel core 13, i5 of i7 moet je nooit boven de 1,65V gaan!

Hoe zou ik dat kunnen instellen en waar kan ik zien welke intel core ik heb?

Ik zeg niet dat je een intel core processor hebt, dat moet je zelf even nagaan. Je kan natuurlijk ook een AMD processor hebben ;) Als je in Windows 7 rechtermuisknop doet op "computer" en dan eigenschappen, dan zie je het vanzelf staan naast processor ;)

Tevens heb je nog niet gezegd of je DDR1, DDR2, of DDR3 RAM hebt.

Voltage van je werkgeheugen aanpassen doe je in de BIOS/EUFI.

Ik heb een intel core processor en DDR2. Zou ik nu naar mijn BIOS kunnen gaan en Volt of 1.60 zetten?

je hebt dus DDR2, dan zal je moeten proberen je voltage naar 1,85 of 1,9V te zetten (1,8V is standaard voor DDR2). Dit geldt alleen als je standaard DDR2 modules hebt zolas kingston valueram. Als je overclockmodules hebt zal je je voltage zelfs nog hoger moeten zetten!

Hoe je dat moet doen in je BIOS? Zoek iets op van Tweak/overclock e.d. en zat dit op manual. Niets aanpassen behalve het geheugenvoltage, je pc kan er anders van in de problemen komen! Het verschilt echt per moederbord waar je dit onder kunt vinden, vaak staat het ook uitgelegd in de manual van het moederbord ;)

Ik heb gezocht maar kan niks vinden. Ik heb een Dell Dimension 5150.

Probleem opgelost heb de balkjes steeds verwisseld totdat hij normaal opstarte.

Toch Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan