RAMBUS geheugen op p4t533

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBKiller4Life

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Hallo allemaal, ik zit met het volgende probleem.

Ik heb dik een jaar terug een mooi kastje in mekaar gezet met rambus werkgeheugen en een p4t533 van asus als mobo.
Nu werd er bij dit mobo al 256 MB samsung pc1066Mhz 32Bit 232Pins werkgeheugen bijgeleverd.
Nu aangezien games steeds zwaarder worden en dergelijk wil ik dus een module bij halen, met oog op de toekomst, wil ik eigenlijk een slotje halen van 512mb. Zodat ik dus > 700 mb werkgeheugen heb, maar ik lees verschillende opmerkingen over het dual channel principe. En hier zit dan ook mijn probleem.
Als ik nu een slotje van samsung 512mb ernaast prikt zal dit werken? Heb namelijk gehoord dat je 2 excact dezelfde modules nodig hebt eer het werkt.

En weet er mischien iemand een goede online winkel waar ik die kan bestellen, want dat rimm is lastig te krijgen.
Alvast bedankt

Als je van de dual channeloptie gebruik wil maken heb je 2 gelijke modules nodig, ik zou eerst eens op marktplaats.nl rondneuzen, er zal vast wel iemand zijn die een module die jij al hebt te koop aanbiedt o.i.d.

Geplaatst door Tiborv
Als je van de dual channeloptie gebruik wil maken heb je 2 gelijke modules nodig
Dit klopt niet, het enige wat overeen moet komen is het type geheugen (in dit geval PC4200 RDRAM). Hoeveelheid geheugen, merk enz mogen verschillen, al is het wel aangeraden om twee reepjes van hetzelfde merk te gebruiken. Je kan dus zonder enig probleem een 512 + 256MB opstelling gebruiken.

Probleem is wel dat 512MB PC4200 RDRAM reepjes best prijzig zijn (goedkoopste in de pricewatch = € 309...). Ik heb ook de P4T533 met 256MB geheugen gekocht, later heb ik nog 256MB bijgekocht aan iets meer dan honderd euro.

Ik zou er dus ook 256MB bij plaatsen, om financiële redenen (een 256MB reepje kost immers 'maar' € 103). 512MB is voor de meeste dingen wel zat, ik ben een veeleisend gebruiker maar toch is het voor mij meestal voldoende. En je hebt nog steeds virtueel geheugen op je harde schijf, moest het niet genoeg zijn.

In die config gebruik je 256mb+256MB in dual channel en die andere 256 er los bij..

Er zijn slechts twee geheugenslots. Bij 32-bits RDRAM spreekt men ook niet echt van 'dual-channel', de twee kanalen zitten namelijk al op één reepje geïntegreerd. Het is dus niet noodzakelijk om er twee te plaatsen.

Geplaatst door Steve
Bij 32-bits RDRAM spreekt men ook niet echt van 'dual-channel', de twee kanalen zitten namelijk al op één reepje geïntegreerd. Het is dus niet noodzakelijk om er twee te plaatsen.
Ja precies zo iets had ik bij de aanschaf al gelezen maar bij een andere site stond dat dit bij elke rimm module was, vandaar mijn vraag en twijfel.
Ik zal inderdaad even kijken op marktplaats, en ik wil toch meer dan 512 mb in totaal, gewoon omdat ik weet dat ik dit systeem wel nog even zal moeten blijven gebruiken en ik aan de 512mb modules kan komen voor een redelijk prijsje, namelijk rond de 250, dit dan wel in het buitenland, maar wie weet staat die inderdaad ook wel op marktplaats, of op 2dehands.nl
In elk geval bedankt samen voor de snelle en duidelijke reacties, groeten Owen

Let er dan wel op dat het 32-bits RDRAM is, met 232 pinnetjes dus. En wees ook voorzichtig met tweedehandsgeheugen, test 't eerst uitvoerig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan