Ramgebruik gaat drastisch omhoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,
Bij Windows Vista heb je een gadget die aangeeft hoeveel procent Ram je op het moment gebruikt. Nu was dat bij aanschaf van de computer ongeveer 26% als ik geen programma draaide. Ik kocht een aantal spellen zoals bioshock en gears of war en het bleef rond de 26% zitten. Nu downloadde ik laatst de demo van Splinter Cell Double Agent en het Ram ging vervolgens rond de 40% zitten, en dat terwijl ik geen programma draai. Toen heb ik dat spel gedeinstalleerd, maar de Ram usage blijft rond de 40% hangen, wat tot gevolg heeft dat als ik Gears of War speel dat het spel er nu regelmatig uitgekicked wordt, terwijl dat voorheen nooit gebeurde. Het spel speelde super.
Toen heb ik een gratis Ram cleaner geinstalleerd...dit hielp enigzinds..het Ram gaat nu terug naar ongeveer 33%.....maar nu installeert hij gears of war niet eens meer. En bij de opstart van de computer moet ik daarna telkens die ram cleaner eerst doen, want anders zit hij gewoon weer op ruim 40%. Wat is er gebeurt?? Op de helft blijf hij steken. Hoe kan ik mijn Ram gewoon weer op 26% krijgen??

P.s. Ik heb ook vandaag mijn videodriver van Nvidia geupdate....maar ik denk niet dat het daar aan ligt.

Geef eerst eens wat meer info over je systeem...

Welke processor, welke videokaart, welk en hoeveel geheugen

Helemaal vrij van spyware en adware??

Kijk eens via taakbeheer welke processen hoeveel geheugen gebruiken

ik heb net nog een scan van avg virus scan gedaan, ook windows defender...en nog een mcafeeproduct...en hij kan telkens geen enkele threat vinden.
Bij taakbeheer geeft hij aan...

73 processen
CPU-gebruik tussen de 0 en 3 %
Fysiek Geheugen 34%

Volgens mij is er helemaal niets aan de hand met de waardes die je nu noemt...

Maar nogmaals, spyware scannen lijkt niet overbodig en dat gaat niet met AVG Anti Virus....

mmm spyware is toch wat Windows Defender opspoort??
Ik vind het toch raar dat hij dat spel er nu altijd uitgooid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan