RAMgeheugen +1gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

d3athstarz

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
9
Hallo, om mij even voor te stellen, ik ben barry.
ik heb pasgeleden een laptop aangesschaft, de Acer aspire 7520G.
hier zat, uiteraard, windows vista bij.
na 2 dagen de pc te hebben geconfigureerd, kwam ik erachter dat mijn Ramgeheugen
(ik heb 2gb ddr2 totaal) constant, ook als ik vrijwel niets doe, rond de
800 mb - 1.2 GB zit (op het moment 1.17).
Ik heb aero uitgeschakelt, en op vista basic gezet,
en een aantal programma's uit MSconfig gehaalt.
ik had er 3 maanden nroton bij die ik eraf heb gegooit, en heb McAfee geinstalleert.
al meerdere malen op virussen gescannt maar niets gevonden.
kan me ook bijna niet voorstellen dat ik na dagen al een virus zou kunnen hebben binnengehaalt, niet bij vista, die ziet zichzelf nog als "onveilig".
ik zou blij zijn als iemand hier een oplossing voor weet.
 
Dat is bij hier ook zo, 2 GB intern geheugen en op de meeste momenten is er tussen de 600 en 800MB in gebruik. Echter dat is bij Vista normaal en word ook direct vrijgemaakt als je het ergens anders voor nodig zou hebben. het word veroorzaakt door SuperFetch, Dit houd een deel van het geheugen achter om de zaken waar jij veel mee werkt sneller ter beschikking te geven.Het werkt totaal anders dan bij XP en is volkomen normaal.SuperFetch is ook vaak de reden dat je harde schijf vooral als je computer nieuw is harder werkt en veel ratelt. na verloop van tijd heeft SuperFetch alles op een rijtje en word dat minder.
 
okee, beiden bedankt voor de aandacht en info.

@jackall, zou je me kunnen uitleggen hoe je het werkgeheugen vergroot? (ik neem aan dat je virtueel geheugen uitbreiden bedoelt)?
weet redelijk veel van pc's, maar van partities, mapindeling en werkgeheugen nog niet
al teveel..

[EDIT] ik ben toch nog niet helemaal gerustgesteld, een kennis van me heeft ook een nieuwe laptop (ergens in de afgelopen 3 maanden gekocht), en ook vista, maar
heeft toch niet zo een hoog geheugengebruik.
 
Laatst bewerkt:
[EDIT] ik ben toch nog niet helemaal gerustgesteld, een kennis van me heeft ook een nieuwe laptop (ergens in de afgelopen 3 maanden gekocht



En zo kan je nog wel even doorgaan, Zoveel mensen zoveel antwoorden. Het antwoord dat dit geheugengebruik word veroorzaakt door SuperFech is het antwoord dat op vele computerforums word gegeven, Blijf je ongerust? So be it.
Het zou trouwens ook wel goed zijn om zelf via de vele stukjes die over dit (probleempje ?) een eigen mening gaat vormen.Je schrijft dat je redelijk veel weet van computers maar dat komt hier niet echt over.
 
ja, maar niet op dit gebied.
dat ging meer over welke vorm van taalgebruik toepasselijk was (b.v. het uitleggen hoe je op bepaalde onderdelen van de pc terechtkomt en er iets zou moeten veranderen), maar dit is niet echt belangrijk..
je zegt dat het aan SuperFetch ligt, wat onderdeel is van vista.
ik wil je best geloven, ik zeg ook niet dat je liegt ofzo. maar is het dan niet vreemd dat het bij andere personen rond de 400/500 mb zit, terwijl zei ook 2gb ddr2 hebben, en ook vista en een nieuwe laptop, terwijl het geheugen bij mij op de 850+ zit?
dat geeft bij mij een beetje twijfels.
 
Nee , Echt vreemd is dat niet. 400/500MB is ook al veel meer als bv XP in gebruik had als hij weinig deed, Bij Vista is het meestal wat hoger al zal dat natuurlijk ook te maken hebben wat die personen precies met hun computer doen en welke progs er aanwezig zijn, Bekend is dat fotobewerkingssoftware MB's vreet en dan heeft SuperFetch dit al vast klaarstaan zal ik maar zeggen. Punt is dat hoeveel geheugen vista ook in gebruik heeft ,Op het moment dat jij het ergens anders voor nodig hebt word dit meteen vrijgegeven.Hoop dat dit je iets gerust stelt.;)
 
ja, bedankt voor de info.
(en ja, ik heb meestal wel een aantal processen draaien)
wie weet, komt er ooit een moment dat ik vista zelfs accepteer.
 
Dit is volkomen normaal,,, mijn computer gebruikt 1 GB ongeveer aan werk geheugen op dit moment;) (heb 2GB DDR-II en ookal doet die niks m`n hdd rateld als eeen gek haha;)
in SP1 hebben ze hier iets voor dus is t nog even wachten;)


Grtz Marco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan