ramgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlosken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Heb een asus mb met 2GB intern geheugen op 4 slots verdeeld, telkens ongeveer 500mb per lat.
Kan ik daar zonder problemen 4GB van maken?
zo ja, op wat dien ik te letten? is er een bepaald goed merk? of zijn al die geheugenlatten gelijk?
mijn Vista draait niet echt vlot..
MB : Asus A8N SLI SE

op de asus site staat het volgende bij mijn MB onder memory: 4 x DIMM, Max 4 GB DDR 400/333/266 ECC, non ECC, un-buffered memory
Dual channel memory architecture

met dank!

Op de Asussite staat links in beeld een button met de naam: QVL.
Onder die button vind je welk geheugen door Asus wordt gegarandeerd op die machine.

Heb een asus mb met 2GB intern geheugen op 4 slots verdeeld, telkens ongeveer 500mb per lat.
Kan ik daar zonder problemen 4GB van maken?
zo ja, op wat dien ik te letten? is er een bepaald goed merk? of zijn al die geheugenlatten gelijk?
mijn Vista draait niet echt vlot..
MB : Asus A8N SLI SE

op de asus site staat het volgende bij mijn MB onder memory: 4 x DIMM, Max 4 GB DDR 400/333/266 ECC, non ECC, un-buffered memory
Dual channel memory architecture

met dank!
Tja, de 'echte' merken, zoals Kingston, OCZ, GeIL, Corsair e.d. hebben normaalgesproken geheugen met een langere garantietijd, je hebt dus langer garantie op je modules. Verder heb je nog de zogenaamde timings van het geheugen en sommige soorten hebben een hoger voltage nodig, dat moet het moederbord dat wel kunnen leveren.

Je hebt ouder geheugen nodig, DDR versie 1, tegenwoordig is het DDR2, bij AMD-systemen en DDR2 of DDR3 bij Intelsystemen. Maar er zijn nog genoeg winkels die DDR1 verkopen. Het handigste is wel om geheugen te nemen wat op dezelfde snelheid loopt, dus als je nu geheugen op 333MHz hebt, dat je er alleen geheugen bijzet wat even snel is, of sneller. Vervang je al het geheugen, dan maakt het niet zoveel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan