Rampzalige situatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op mijn PC heb ik een 2 core processor, 2048 Mb intern geheugen en een 500 Gb Sata schijf en 320 Gb externe schijf. Al besturingsprogramma werkt Vista en XP. Tot dusver ging alles goed maar dit weekend ontstonden allerlei problemen. In eerste instantie startte mijn systeem niet goed op en kreeg ik de melding dat ik op Ctl/Alt/Delete moest drukken. Iedere keer als ik dat deed kwam dezelfde melding terug. Dus besloot ik XP opnieuw te installeren. Dat lukte en kon ik diverse programma’s erbij installeren. Na deze installatie besloot ik om Vista te installeren. Om de een of andere reden lukte dat niet. Ook na die situatie lukte het niet meer om XP weer op te starten. Het maakt nu niet meer uit wat ik probeer te doen. Een nieuwe installatie van XP en een nieuwe installatie van Vista. In beide gevallen krijg ik niets te zien. Het opstarten van de installatie lukt gewoon niet. Door deze situatie raak ik ten einde raad. Ik begin te twijfelen aan mijn PC maar kan geen reden bedenken waarom dit het geval kan zijn. Heeft iemand enig idee wat aan de hand is met mijn PC en wat ik moet doen om de problemen op te lossen? Bij voorbaat dank.

Groet

Theo

Goedemorgen,

Even voor de duidelijkheid alles start wel gewoon beeldscherm etc.
De sata schijf in twee partities gedeeld?
Je komt nog wel in de bios ?

Modag

Inderdaad krijg ik bij het opstarten het normale opstartscherm te zien. Mijn harde schijf bestaat uit 3 partities. Ook in de BIOS kan ik normaalgesproken komen. Maar verder dus niets.

Bij een nieuwe poging iig. XP schijf als eerste gebruiken, formateren en installeren, daarna Vista.

Miss. ten overvloede een beschrijving

Grtz.

Op de vraag van Modag kan ik het volgende aangeven. Bij CMOS Features staat als primary ATAPI Cdrom aangegeven. En bij SATA 1 staan alle gegevens die ik van mijn Sataschijf weet weergegeven. Ten aanzien van de volgorde van installeren ga ik steeds als eerste WIndows XP installeren en daarna Vista. Maar het vreemde is dat de instalatie gewoon niet van start wil gaan. Ik krijg in eerste instantie een regel te zien maar daarna een zwart scherm. Ik weet uit ervaring dat na die eerste regel ik een blauw scherm moet krijgen waarop je kunt zien wat er allemaal gebeurt. Maar dat laatste krijg ik helemaal niet te zien. Daarom mijn opmerking dat ik ten einde raad ben.

Tja,.....als ik zo even (hardop) met je meedenkt dan lijkt het toch iets van een harware probleem te zijn (?)
Kast al eens open gehad en alle kaarten en geheugen goed in de sloten gedrukt?
Baat het niet dan scha........, wel even de spanning eraf.

Suc6.

Hoi,

Dat is zeker vervelend dat je die regel net niet kan lezen.

Heb je nog een flopydisk dan zou je kunnen proberen om via een windows 98 opstart diskette
de 2 partities verwijderen. En dan weer proberen te herinstalleren.
Ik zit zomaar even mee te denken hoor.

Modag

Jammer maar helaas maar mijn PC is een half jaar oud en er zit geen floppy drive in. Dus met windows 98 opstartdiskette kan ik dus niets.

Hoi,

Daar is ik weer heb je misschien nog een oude hd leggen waar je even xp op kan proberen te installeren als dat lukt kan je misschien de huidige zo benaderen.

modag

Hoi,

Dat is zeker vervelend dat je die regel net niet kan lezen.

Heb je nog een flopydisk dan zou je kunnen proberen om via een windows 98 opstart diskette
de 2 partities verwijderen. En dan weer proberen te herinstalleren.
Ik zit zomaar even mee te denken hoor.

Modag

Dit kan ook vanaf een USB stick, mits de BIOS dat ondersteunt maar dat moet haast wel (half jaar oud)
Opstartdiskette hier downloaden.

Grtz.

Er is iets bijzonders gebeurd. Gisteren heb ik op aanwijzing van mijn broer mijn PC een tijdje van het lichtnet ontkoppeld. Tot mijn verbazing zag ik dat ik daarna weer windows XP op een normale manier kon installeren. Ook het installeren van Vista ging zonder problemen. Nu afwachten of alles het goed blijft doen. Enige onzekerheid voel ik nog wel. Ik heb me overigens wel af zitten vragen hoe ik een usb-stick als opstartdiskette zou kunnen gebruiken. Misschien dat iemand mij dat kan aangeven. Overigens bedankt voor het meedenken over mijn problemen.

Groet

Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan