• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Randen mee filteren (zie bestand)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar zijn die vakje voor?
Kunnen ze met voorwaardelijke opmaak gecreëerd worden?

Niels

In principe moet ik een moet ik een document creëren waarin het blauwe vakje de daadwerkelijke doorlooptijd is, en de rand geeft de bedoelde doorlooptijd aan. Wanneer ik nu filter gaat het blauwe vakje wel mee maar de gekleurde rand niet. Ik weet niet of dit met voorwaardelijke opmaak mogelijk is, waar moet ik naar kijken?

Wat is het criteria waarom dat vakje blauw is?
Is dit een menselijke keus of een gegeven dat ook excel kan bepalen?

Niels

Dit is een menselijk gegeven, het vakje wordt zelf ingevuld om de doorlooptijd aan te geven, dit geldt ook voor de randen.

Ik bedoel trouwens bij het sorteren, daar gaat het mis. Dan veranderd de volgorde.

Je kleurt handmatige een vakje en dan dan moet er iets? mee gebeuren?. Kan je even aangeven wat het gewenste resultaat is.

Het gewenste resultaat is dat wanneer ik sorteer, dus bijv. van hoog naar laag, niet alleen de kleuren in de zelfde rij mee veranderen maar de gekleurde randen ook. Wanneer ik nu van hoog naar laag sorteer, komt 1 onderop te staan en het gekleurde vakje erachter gaat mee. De gekleurde rand veranderd niet mee. Ik vraag mij dus af of dat wel mogelijk is. Ik kom er zelf niet uit maar het is wel belangrijk voor mij dat het mee verandert omdat het om een projectenkalender gaat.

Je hebt alleen maar lege cellen in het voorbeeld staan. Dus daar valt weinig aan te sorteren. Ga eens zoeken op voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Ja, dit is ook het lastige. De cellen bevatten geen info en zijn puur om visueel iets duidelijk te maken, namelijk een doorlooptijd. Wel wil ik dat als projecten in een andere volgorde komen te staan, omdat deze gesorteerd worden, de doorloop tijd mee verandert (moet in dezelfde rij als het goede project blijven staan). Ik ga nu kijken of ik wat heb aan voorwaardelijke opmaak, het is nog wel lastig :)

De cellen bevatten geen info en zijn puur om visueel

Je kunt dus iets in die cellen zetten?
zet bv een "D" in de cel, een geef dmv voorwaardelijke opmaak je opmaak aan.
Hier kun je ook instellen dat die "D" dan dezelfde kleur is als je achtergrond en deze dus niet meer ziet.

Niels

zo is het denk ik wat duidelijker voor jullie wat de bedoeling is. Wanneer ik sorteer op bijv. projectleider verandert de doorlooptijd en de randen niet goed mee. Op welke manier kan ik dit het beste doe via voorwaardelijke opmaak?

Bijlagen

Door eerst de antwoorden die gegeven worden te lezen.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan