• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Randen van regels met cellen, worden niet meer afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Dag, ik heb de volgende kwestie.
Ik gebruik Libre-Office.
Het gaat om een excelbestand met wat kolommen en de eerste paar kopregels wat tekst. genaamd 'Maandstaten'.

Ineens lukt het mij niet meer om de RANDEN van de regels, die jarenlang zijn ingevoerd en zichtbaar zijn op het scherm, maar waarin GEEN tekst staat, af te drukken.
Alleen de randen van de regels, waar tekst in staat worden nog afgedrukt.

Ik ben al een uur bezig uit te vinden, hoe dat kan. Inclusief zoeken naar oplossingen op internet: niks te vinden.
Wie kan mij helpen? :shocked:

Ik heb het bestand als Open Document en als MS Excel Word bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je bij afdrukken van de sheet > Maandstaat Bank van het Excel-bestand?

Allebei. Maar zo te merken voor al mijn excel-overzichten. Overal waar geen tekens in staan, worden de randen van de cellen niet meer afgedrukt. Terwijl ze wel zo in het scherm te zien zijn. Heel gek.

Laatst bewerkt:
Senso, je stelt een vraag en die heb ik beantwoord. Er is een week verstreken, en geen reactie meer.
Is er nou niemand, die even de moeite zou kunnen nemen, de maandstaat op de eigen printer af te drukken en mij het resultaat door te willen geven?:rolleyes:

even de moeite zou kunnen nemen

Daar zit toch de kneep. Even? En je bent zo een uur verder...

Ik gebruik Libre-Office.
Ken ik en gebruik ik niet.

Alle printers zijn verschillend. Die van HP zijn sowieso waardeloos en heb ik altijd problemen mee. En oplossen doet HP niets! Document wordt afgedrukt ... en je kunt een uur wachten en dan nog niets!

Maar goed. Ik zal eens kijken.

edit:
Ik heb de Maandstaat Bank afgedrukt en alles 100% goed. Ik heb eerst de breedtes aangepast opdat het op één pagina past. Toen de pagina geselecteerd en de selectie afgedrukt. Alle lijnen en tekst zijn heel goed, scherp en zwart afgedrukt. Onder staat Pagina 1

Ik zie wel dat je cellen samenvoegt? Dat doe ik nooit en gebruik altijd aparte kolommen, weet niet of het daar aan ligt?
Ik heb gedaan wat jij vroeg.

Laatst bewerkt:
Senso bedankt, dat je deze moeite hebt genomen.
Ik heb nu precies hetzelfde gedaan als jij, maar helaas....bij mij geen regels afgedrukt, waar geen tekens in staan...:shocked:
(aan samengevoegde kolommen ligt het echt niet, die drukten eerder altijd af).

Laatst bewerkt:
Ik open het document met Excel. Rasterlijnen kun je weergeven en afdrukken tabblad > Pagina-indeling. Bij Maandstaat Bank heb je alle randen gebruikt. Wat ik nu zie is dat je onder Pagina-indeling > Pagina-instelling > rechtsonder kleine pijltje onder tabblad Pagina vergroten 123% hebt staan. Dat lijkt mij niet zo handig want dat kan buiten het afdrukbereik van de printer vallen? Kijk ook eens onder tabblad > Blad hoe het daar is ingevuld.

Laatst bewerkt:
Ik open het document met Excel. Rasterlijnen kun je weergeven en afdrukken tabblad > Pagina-indeling. Bij Maandstaat Bank heb je alle randen gebruikt. Wat ik nu zie is dat je onder Pagina-indeling > Pagina-instelling > rechtsonder kleine pijltje onder tabblad Pagina vergroten 123% hebt staan. Dat lijkt mij niet zo handig want dat kan buiten het afdrukbereik van de printer vallen? Kijk ook eens onder tabblad > Blad hoe het daar is ingevuld.
Ik begrijp er niets meer van. Bijgaand een schermafbeelding van de tabbladen. Ik kan pagina-indeling niet vinden.Schermafbeelding maandstaten.jpg

"Ik kan pagina-indeling niet vinden."
Dat kan best kloppen want jij werkt in LibreOffice Calc en ik in/met Excel. Ik heb gezocht op: Is there page layout view in calc?
Blijkbaar is dat al moeilijk. Lees File > Print Preview en View > PageBreak
Kijk dat zelf dan "even" na. Hier nog een video.

Laatst bewerkt:
Ik help je niet verder. Ik zit een uur en meer voor jouw te werken in een onmogelijke situatie, immers mensen hebben allemaal verschillende printers met verschillende instellingen. Jij gebruikt LibreOffice.Calc gezien de afbeelding. Daar werk ik niet mee en ken het niet. Ik kan dus niets reproduceren aangaande jouw probleem, moet gewoon zoeken met Google en veel lezen. Dat is toch onmogelijk voor mij om wat in die links staat in software te controleren die ik niet heb. Zelfs dat zou ik nog voor je doen als ik het programma wel had. Ik schrijf "even" tussen aanhalingsteken omdat ik heel goed begrijp dat dit voor jouw niet even is en ook niet gemakkelijk. Dit kost gewoon veel tijd.

Maar goed, je kunt alles negatief benaderen.
Groeten en succes.

Laatst bewerkt:
Ik help je niet verder. Ik zit een uur en meer voor jouw te werken in een onmogelijke situatie, immers mensen hebben allemaal verschillende printers met verschillende instellingen. Jij gebruikt LibreOffice.Calc gezien de afbeelding. Daar werk ik niet mee en ken het niet. Ik kan dus niets reproduceren aangaande jouw probleem, moet gewoon zoeken met Google en veel lezen. Dat is toch onmogelijk voor mij om wat in die links staat in software te controleren die ik niet heb. Zelfs dat zou ik nog voor je doen als ik het programma wel had. Ik schrijf "even" tussen aanhalingsteken omdat ik heel goed begrijp dat dit voor jouw niet even is en ook niet gemakkelijk. Dit kost gewoon veel tijd.

Maar goed, je kunt alles negatief benaderen.
Groeten en succes.

1. Om te beginnen vraag je met jouw reactie van 6 mei naar de bekende weg met 'Bedoel je bij afdrukken van de sheet > Maandstaat Bank van het Excel-bestand?'. Ik heb een xls.bestand en een odt.bestand bijgevoegd. Uit de vraagstelling blijkt toch duidelijk, dat het probleem zich bij beide bestandsformaten voordoet?

2. Na mijn antwoord reageer je niet meer en ook niemand anders. En reageer ik naar jou logisch natuurlijk, maar ook naar iedereen toe. Met de m/i simpele m/i amper tijd kostende vraag o.a. of iemand het bestand even op de eigen printer wil afdrukken en mij het resultaat door wil geven. Dat was 9 dagen later.
Daarop reageer je pas weer met dat 'even', want jij hebt kennelijk het idee, dat je helemaal in Libre Office moet duiken om mij te kunnen helpen. Terwijl je dat programma niet hebt.
Dat lijkt mij niet logisch en handig, voor jouzelf. Ik heb al eerder geschreven, hoeveel tijd incl. zoeken op internet ik achter de rug heb.

3. Vervolgens reageer ik daarop, waarop jij een beschrijving geeft van iets dat hoort bij het programma excel. Waarvan je weet dat ik dat niet gebruik (en niet heb).

4. Ik geef aan, dat ik jouw antwoord niet snap, waarop jij schrijft, dat dit best kan kloppen, want ik gebruik Libre Office.
Je geeft me hints maar ook weer dat wat cynische 'even'-woordje, tussen ' ', erbij.

5. Daar reageer ik geërgerd op.
Waarop ik bovenstaand antwoord, vol ach en wee krijg.
Heb je niet in de gaten, dat je zelf meewerkt aan een niet zo prettige oplossingsgerichte sfeer? Als je geen tijd hebt om iemand te helpen, en zo te merken nogal gauw in de eigen ergernis schiet, want eigenlijk geen tijd ervoor hebt, is dat dan nog goed voor de sfeer op dit forum?

Beter iets doen met post #14 en #15.
Op dergelijke discussies zit hier niemand te wachten.

@everhart: Volgens mij doet een ieder verwoede pogingen je te helpen. Dat het je niet lukt kan je de helpers niet verwijten. Bovendien om druk op de ketel te houden door mensen, die dit vrijwillig doen, aan te sporen om sneller te reageren is ook niet positief te noemen. I.p.v. een lange reactie te typen waarom de helpers je niet goed genoeg helpen had je beter, zoals AD1957 ook al aangeeft de posts in 14 en 15 te lezen.

@everhart: ik heb ook LibreOffice op een poc en daar heb ik beide tabbladen geprint naar PDF Creator. Het resultaat vind je hierbij als bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan