Randen van tabellen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ice233

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een tabel gemaakt met aangepaste randen, eerst de randen gemaakt in fireworks, gesliced en in de tabel gedaan.

Nu wil ik ook nog losse lijnen apart kleuren van de tabel zelf aan de binnenkant... kan dit?

Als ik namelijk gewoon een bordercol. kies worden alle lijnen van de tabel gekleurd, maar dan gaan ze dus ook door me aangepaste randen van me tabel... ik wil slechts 2 lijnen van de tabel kleuren... kan dit??? of moet dit op een andere manier gedaan worden

het is misschien duidelijker met een afbeelding, dan dat ik het zo vertel. dus ik zal even 2 printscreens maken van hetgeen wat ik bedoel...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een oplossing of suggestie heeft.

Alvast bedankt!

Grz Ice

Bijlagen

• orgineel.jpg
    orgineel.jpg
    49,5 KB · Weergaven: 88
  • aangepast.jpg
    aangepast.jpg
    49,3 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Thanks, voor je reactie!

Helaas weet ik er niet uit te komen zoals jij aangeeft, ondanks de link die je er bij hebt gezet... ik blijf zoeken en proberen... en oplossingen blijven ZEER welkom:D

thanks, ik ben me op dit moment aan het verdiepen in html teksten om vervolgens met css aan de slag te gaan... ik zal deze link zeker gaan uitpluizen en gebruiken...:)

het enige wat me wel al opviel is dat er in de voorbeelden wel meerdere kleuren gebruikt worden voor de randen in 1 en dezelfde tabel, maar nog niet hetgeen wat ik wil...:(

dus sommige randen van de tabel niet zichtbaar en een aantal randen naar eigen keus wel zichtbaar, met eigen gekozen kleur... weet ook niet of dat uberhaupt mogelijk is wat ik wil.... of dat je dat dan op een andere manier moet zien te regelen...:confused:

maar ik ga gewoon verder met me html en css leren... want begrijp dat als ik echt wat mooie dingen wil kunnen maken dat dat toch wel een vereiste is... en dat de design mode te veel beperkingen heeft.... ook al kon ik me daar tot nu toe redelijk goed mee redden...:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan