randlijnen van kleur veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvandamme

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Hallo,

Ik probeer in Word 2003 een invulformulier te maken met lijntjes om iets in te vullen. Als ik enkele streepjes typ gevolgd door een enter krijg ik dus een randlijn omdat dat in Autocorrectie zo is ingesteld.

----- + [Enter] = ______________________________________________________

Deze is echter altijd zwart. Is er een mogelijkheid om de kleur ervan te veranderen?

Bedankt,
K.

(in mijn engelstalige Word 2000- maar wellicht hetzelfde als 2003)

Deze lijn is een z.g. "border" en als je de paragraaftekens zichtbaar maakt, is de lijn beneden het paragraafteken.
1. Ga naar Format-menu, en kies "Borders and Shading"
2. Verander "Color" van "automatic" naar b.v. blauw (of kies een andere kleur van het pallet)
3. De lijn verandert niet meteen van kleur, maar als je in het rechterveldje (waar je ziet waar de lijn exact staat), even beneden de lijn klikt (dan verdwijnt-ie) en opnieuw klikt (dan verschijnt-ie weer), zal je zien dat de kleur blauw geworden is.

Helpt dit?

Ik heb die randlijn niet in het blauw gekregen maar met jouw aanwijzingen is het me wel gelukt om blauwe lijnen in te voegen. Erg bedankt voor je hulp! :thumb:

Graag gedaan! 't Was voor mij ook even zoeken, maar ik vond het een interessante vraag, zodus... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan