• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Random auto indeling vereenvoudigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
even kijken of mijn indalend inzicht nog intakt is na een winterslaap

ik maakte er een tabelletje van.
2e kolom zijn aantal zitplaatsen in de auto, dus met een grote bak kunnen er meer mee.
3e kolom : 1 = speler aanwezig
4e kolom : 1 = speler heeft ook zijn auto meeBekijk bijlage __roekeloos.xlsbBekijk bijlage __roekeloos.xlsb

@snb: Ik denk dat je gelijk hebt, maar dan op een ander vlak. Mijn verwachting is nl. dat de random auto indeling tegen die tijd wel is gesneuveld. Dat is echter een heel andere discussie. Het gaat hier over een Excel oplossing voor een geschetst probleem. En voor mijn gevoel zijn mijn wensen steekhoudend, alleen niet in 1 superslimme regel code te vangen

@cow18: Dat ziet er veelbelovend uit! Ook hier geldt dat ik mij wel moet gaan verdiepen in het collections-deel om goed te begrijpen wat er gebeurd. De situatie dat een speler niet aanwezig is maar wel rijd zal gelukkig niet voorkomen. Deze wordt uitgefilterd (tenminste, in mijn testruns heb ik geen chauffeur gezien die niet ook speelt. En het aantal zitplaatsen per auto is superslim! Mijn inzicht is i.i.g. al wel zover ingedaald dat mensen met meerdere auto's het minimum aantal zitplaatsen krijgen toegewezen. Dus iemand heeft een Toyota IQ en Previa dan zal daar 3 staan

@cow18

Vlaamse winters duren blijkbaar veel langer dan de onze ....
Fijn/leuk je terug te zien.
Hopelijk is de burenbonje goed opgelost.

Gegroet,

driewerf helaas, we zijn bezig in hoger beroep, het blijft een soap

@cow18

Jammer en helaas, zeker gezien de 'snelheid' van het Vlaamse gerecht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan