Random blue screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
hallo allemaal!

Vanmorgen zetten ik mijn computer aan, en kreeg ik een blue screen of death. Heb hier een foto van kunnen maken. (Zie bijlage)

Zou iemand weten hoe deze is ontstaan?

IMG_20150716_114531.jpgIMG_20150716_114534.jpg

specs computer:

Moederbord : ASRock 870iCafe R2.0
Chipset : AMD 870
Processor : AMD Phenom II X4 810 @ 2600 MHz
Fysiek Geheugen : 6144 MBDDR3-SDRAM
Videokaart : AMD Radeon R9 280 Series
Harde Schijf : Samsung SSD 840 EVO 500GB ATA Device (500GB)
DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S223C
Monitor Type : Samsung S24B300 - 23 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 7.3 AAN 7.9

(vergeten de voeding er bij te zetten) Voeding: antec true power 750 watt

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen!

Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
Drioras

Laatst bewerkt:
Kan van alles zijn, doorgaans hardware (geheugen/cpu/voltages), maar ook oververhitting kan een oorzaak zijn. Diagnose-middelen staan hier (eerste posting).

Wat zeker van belang is is het volgende:
a. Niets hardware-matig recent toegevoegd aan de computer?
b. Niets overclockt (geheugen/CPU/etc.)?
c. Niet (stiekem) cores op je processor geactiveerd die af-fabriek gedeactiveerd waren?
d. Alle ventilatoren lopen soepel en de systeemkast is (geheel) stofvrij, incl. de koelribben van CPU?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de laatste tijd geen nieuwe hardware in mijn computer gezet. geen cores unlocked. Ook is de computer stofvrij.

Verder heb ik deze wel overclocked. (van 2600mhz naar 3100mhz) Maar dit heb ik altijd zo gehad en verder geen problemen mee. Loopt stabiel etc.

Ik heb zelf het idee dat het aan de SSD ligt. Aangezien ik dit wel eens eerder heb gehad, toen ik veel dingen aan het schrijven en lezen was op de disk.

Ondanks wat je schrijft zou ik persoonlijk beginnen met het terugdraaien van de overclock.

Tijs.

De SSD kan hier heel goed de oorzaak zijn.
Zelf heb ik dat ook meegemaakt met een OCZ Agility 3 met eerste firmware, heb me destijds gek gezocht.
Uiteindelijk heeft een firmware-update van de SSD het verholpen dus daar zou ik in elk geval naar kijken: of er een nieuwe(re) firmware voor de SSD beschikbaar is.
Daarna eventueel de overclock terugdraaien als er geen firmware is..

Dit kan ook te maken hebben met verkeerde drivers installeren... sommige drivers kunnen je een blue screen geven.
Dit kan soms opgelost worden door een schone installatie te doen. en het daarna opnieuw te proberen wat je ook deed.

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb mijn videodrivers helemaal opnieuw geïnstalleerd want ik kreeg een popup van nieuwe drivers. Sinds dat ik dit twee weken geleden heb gedaan doet alles het weer zonder blue screen. Dus de drivers updaten was toch het probleem zo te zien.

Toch bedankt!

Drioras

Mooi dat blijkbaar je probleem voorbij is.
Zet nog even de vraag op opgelost, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan