Random BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Somersby

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2014
zoals het al zegt, krijg ik random BSOD's dit kan zijn bij het opstarten van een spel of van een internet browser of een gewoon progamma en soms van een map.
ik heb windows al reeds opnieuw geinstalleerd en en al mijn HDD's geformatteerd en toen alles leeg was kreeg ik het zelfs nog, ik heb ook al gescand voor virussen en ook niets en ik vind maar niets wat me vooruit helpt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

hier zijn de codes die ik krijg bij het zoeken in event viewer.

[XML]- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-08-08T21:11:02.601208900Z" />
<EventRecordID>11656</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Aron-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="BugcheckCode">59</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0xc0000005</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0xfffff9600023c9e2</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0xfffff8800d1af100</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>[/XML]

Goedendag,

Sinds wanneer is dit probleem voorgekomen?
Heeft u nieuwe hardware in uw desktop / laptop geplaatst, of heeft u nog nieuwe software geïnstalleerd?
Na een BSOD, wordt dan u PC direct opnieuw opgestart of blijft het scherm staan?
Indien de BSOD blijft staan kunt u dan de foutmelding noteren en hier plaatsen?

Welke besturingssysteem heeft u op uw computer staan?

U kunt eventueel proberen om de probleemoplosser van windows te starten.

m.v.g, John

Heb je al eens geprobeerd of je interne videokaart te gebruiken (en je losse gpu eruit), ram-reepjes omen om te verwijderen of alle drivers opnieuw te installeren?

De drivers installeren zou volgens mij niet heel veel uit moeten maken voor een BSOD.
Ik ken heel veel gevallen waarbij windows de drivers niet automatisch installeert, wat betekend dat je dan zelf de drivers moet instellen.
Bij geen van deze bij mij bekende gevallen is een BSOD het gevolg van dit geweest.

Of kan de drivers wel degelijk voor BSOD zorgen?

m.v.g, John

Ik ben benieuwd wat BlueScreenView aangeeft. Download het hier: http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview.zip. Pak het zipje uit en voer het bestand 'BlueScreenView.exe' uit en plaats een screenshot hier.

Daarnaast verzoek ik u de systeemspecificaties in uw volgende bericht te posten middels een screenshot van het programma 'Speccy'. Download Speccy hier: http://www.piriform.com/speccy/download/standard. Setup uitvoeren en installeren. Daarna Speccy uitvoeren en screenshot plaatsen.

Of kan de drivers wel degelijk voor BSOD zorgen?

m.v.g, John

drivers kunnen wel degenlijk voor een bsod zorgen, drivers sturen hardware aan, als die software de mist in gaat dan weet de hardware ook niet wat ie moet doen

Goedendag,

Sinds wanneer is dit probleem voorgekomen?
Heeft u nieuwe hardware in uw desktop / laptop geplaatst, of heeft u nog nieuwe software geïnstalleerd?
Na een BSOD, wordt dan u PC direct opnieuw opgestart of blijft het scherm staan?
Indien de BSOD blijft staan kunt u dan de foutmelding noteren en hier plaatsen?

Welke besturingssysteem heeft u op uw computer staan?

U kunt eventueel proberen om de probleemoplosser van windows te starten.

m.v.g, John

het probleem is begonne een paar weken terug en is tijdelijk weg gewerkt geweest door windows 7 opnieuw te installeren en nu begint het opnieuw sinds 14/7 en ik heb geen nieuwe hardware in men pc geplaatst of ander software buiten die van men standard randapparatuur (mijn 2 muizen, toetsenbord, headset, controller receiver) en het scherm blijft er even opstaan en dan start men pc opnieuw op en ik heb al verschillende codes gehad.

hier zijn de codes die ik sinds 14/7 heb gekregen

0xfffff8414341434d
0xfffff80002dda369
0xfffff80002f7b240
0xfffffa801dc77e10
0xfffffa801dc77b30
0xfffff80002e02070
0xfffff81002e5d9b0
0xfffff96000125630
0xfffff9645036b1e8
0xfffff960002fc44e
0xfffff900c2af3d58
0xc0000005
0xfffff9600023c9e2
0xfffff8800d1af100

verspreid van 14/7 tot 8/8

Ik ben benieuwd wat BlueScreenView aangeeft. Download het hier: http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview.zip. Pak het zipje uit en voer het bestand 'BlueScreenView.exe' uit en plaats een screenshot hier.

Daarnaast verzoek ik u de systeemspecificaties in uw volgende bericht te posten middels een screenshot van het programma 'Speccy'. Download Speccy hier: http://www.piriform.com/speccy/download/standard. Setup uitvoeren en installeren. Daarna Speccy uitvoeren en screenshot plaatsen.

hier de gevraagde screenshots, wel ik wil even opmerking dat ik bij device manager iets is wat niet up-to-date is, maar ik ken het niet echt en ik durf het ook niet te upgraden omdat ik het niet ken en dat is namelijk 'Teredo Tunneling Pseudo-interface' staat onder network adapters

meh.jpg

meh2.png

Heb je al eens geprobeerd of je interne videokaart te gebruiken (en je losse gpu eruit), ram-reepjes omen om te verwijderen of alle drivers opnieuw te installeren?

met die dinges wil ik zoveel mogelijk te wachten, maar als ze niets weten zal dat men laatste optie zijn en als het dan niet werkt zal ik hem moeten binnensteken in een pc-winkel :(

Goedendag,

De volgende code; 0xc0000005
kan vele oorzaken hebben,
Namelijk;
RAM, defecte drivers, corrupte registratie, programma’s waarin virussen in voorkomen, software waarin fouten zitten, of in bepaalde stukken van windows zelf.

Je kan een aantal dingen proberen.

1) Probeer eerst de drivers te herinstalleren.
2) Draai een anti virus programma, en draai een anti malware programma zoals, antimalwarebytes
3) Bedenk eens goed of uw echt geen software heb geïnstalleerd, hier gelden ook updates voor windows, virus scanners enzovoort voor!
4) Als u een deskstop heb kunt uw, uw computer open maken. Wanneer uw een laptop heeft zou ik, indien uw geen ervaring heeft met het open en dicht maken van een laptop hier NIET aan beginnen, aangezien een laptop lastiger terug in elkaar te zetten is. Zoek dan iemand met wat ervaring.
Indien uw, uw computer open heb gemaakt. Kijk dan of de RAM (het geheugen) goed zit, waarschijnlijk zou dit goed zitten aangezien er anders 9 van de 10x een soort van alarm af gaat tijdens opstarten, vandaar dat dit als laatste stap beschreven staat.

De registratie heb ik niet bij bovenstaande beschreven, aangezien ik uit uw topic heb opgemerkt dat dit probleem nog steeds bestaat nadat u windows opnieuw heeft geïnstalleerd.

Voor de andere codes heb ik geen informatie, misschien dat iemand anders hier bij kan helpen?!

m.v.g, John

Goedendag,

Namelijk;
RAM, defecte drivers, corrupte registratie, programma’s waarin virussen in voorkomen, software waarin fouten zitten, of in bepaalde stukken van windows zelf.

2) Draai een anti virus programma, en draai een anti malware programma zoals, antimalwarebytes
3) Bedenk eens goed of uw echt geen software heb geïnstalleerd, hier gelden ook updates voor windows, virus scanners enzovoort voor!
4) Als u een deskstop heb kunt uw, uw computer open maken. Wanneer uw een laptop heeft zou ik, indien uw geen ervaring heeft met het open en dicht maken van een laptop hier NIET aan beginnen, aangezien een laptop lastiger terug in elkaar te zetten is. Zoek dan iemand met wat ervaring.
Indien uw, uw computer open heb gemaakt. Kijk dan of de RAM (het geheugen) goed zit, waarschijnlijk zou dit goed zitten aangezien er anders 9 van de 10x een soort van alarm af gaat tijdens opstarten, vandaar dat dit als laatste stap beschreven staat.

De registratie heb ik niet bij bovenstaande beschreven, aangezien ik uit uw topic heb opgemerkt dat dit probleem nog steeds bestaat nadat u windows opnieuw heeft geïnstalleerd.

Voor de andere codes heb ik geen informatie, misschien dat iemand anders hier bij kan helpen?!

m.v.g, John

al het bovenstaande heb ik reeds geprobeert, ik ga nu even de antimalware doen en men RAM even checken en men GPU ook eens nakijken en ontstoffen, je weet maar nooit en dat is dit jaar nog niet gebeurd, ik kom dan wel terug om te kijken of ik het probleem nog heb en zoja dan meld ik deze weer! super bedankt me al vooruit te helpen

Goedendag,

Namelijk;

m.v.g, John

al het bovenstaande heb ik reeds geprobeert, ik ga nu even de antimalware doen en men RAM even checken en men GPU ook eens nakijken en ontstoffen, je weet maar nooit en dat is dit jaar nog niet gebeurd, ik kom dan wel terug om te kijken of ik het probleem nog heb en zoja dan meld ik deze weer! super bedankt me al vooruit te helpen

ook heb veel last dat men programma's ineens niet meer reageren en dat men chrome een stuk of 3 - 4x crasht bij het opstarten van chrome zelf, misschien kan dit meer info geven over mogelijke problemen?

kheb het probleem nog steeds net nog 2 gehad achter elkaar
dit is de foutcode - 0xc0000005

wel ik wil even opmerking dat ik bij device manager iets is wat niet up-to-date is, maar ik ken het niet echt en ik durf het ook niet te upgraden omdat ik het niet ken en dat is namelijk 'Teredo Tunneling Pseudo-interface' staat onder network adapters

Klik op de Start button  typ: Opdracht
Rechtsklik Opdrachtprompt  Als administrator uitvoeren
Typ netsh int isa set state disabled & enter
Klik op windowstoets & Pause
Klik op Apparaatbeheer
In Apparaatbeheer klik je op Beeld in de werkbalk & dan Verborgen apparaten weergeven
Vouw de “NetwerkAdapters” regel uit
Rechtsklik de “Teredo Tunneling Pseudo-Interface” en vink "Uitschakelen" aan
Rechtsklik de “6to4 Adapter” en vink "Uitschakelen" aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan