• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Random cellen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klijhoofd

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
39
Om het maken van trainingsschema`s makkelijker te maken ben ik op zoek naar een volgende functionaliteit:

Ik heb een werkblad met trainingscategorien: Onder A duurtrainingen, B interval en C sprint. De trainingsoefeningen heb ik onder elkaar uitgeschreven en zijn qua tijd vrijwel gelijk aan elkaar. Daarnaast heb ik een werkblad met een leeg trainingsschema. Ik kan vervolgens in een keuzemenu de trainingscategorie aanklikken. Nu wil ik graag dat op basis van die keuze automatisch een trainingsoefening wordt weergegeven die afkomstig is uit het werkblad "trainingsoefeningen".

Ik heb zelf al een en ander uitgeprobeerd, maar ik kom er niet goed uit.

Is er een bestaande functie voor of kan ik dit met een macro wellicht uitvoeren? Ik hoor het graag!
 
Beste Klijhoofd,
In dit geval is een voorbeeldbestandje gewenst...
 
Hierbij een voorbeeld:

- Ik heb een drop-down menu gemaakt, maar weet niet of dit de handigste oplossing is...
- De trainingsoefeningen die nu in "Week1" beschikbaar zijn heb ik even geknipt en geplakt uit het werkblad "trainingsoefeningen"
 

Bijlagen

  • Training.xls
    31,5 KB · Weergaven: 41
Bedoel je zoiets?

Alle samengevoegde cellen weer gesplitst want anders kom je vroeg of laat in de problemen.
 

Bijlagen

  • Training_1.xls
    26 KB · Weergaven: 51
Hallo,

Bedankt voor je tijd. Het ziet er heel goed uit zo! Ik vraag me alleen af of de randomfunctie nu wel werkt? Wat ik daarmee bedoel is dat ik in het drop-down menu duur, sprint of interval wil aanklikken en dat er dan random uit het rijtje van 3 oefeningen een oefening gekozen wordt. Ik ga er dan gemakshalve vanuit dat wanneer ik in het drop-down opnieuw voor een duurtraining kies, dat er dan een andere oefening weergegeven wordt...

Wat ik hiermee wil is dat ik op deze manier 1 keer een lange lijst van oefeningen kan typen en daar vervolgens weekschema`s van kan maken. Ik hoef dan niet iedere week nieuwe trainingen te verzinnen, maar die worden random uit de lijst gehaald.

Ik hoor het heel graag. Ik ben hier in ieder geval al aardig mee op weg geholpen, dus alvast bedankt daarvoor! Ik ga zelf ook nog even knutselen en wie weet kom ik er zelf wel verder mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan