• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Random een naam selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani538

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Beste Mensen,

Ik ben bezig om een nieuwe database te maken voor het spel Football Manager 2011. Hiervoor wil ik alle spelers die actief zijn in de eredivisie opnieuw verloten over alle teams. Dit wil ik in Excel doen. Hiervoor heb ik op dit moment alle doelmannen van de eredivisieclubs op een rijtje gezet. Waarbij ze zijn onderverdeeld in 19 jaar en jonger en een groep met de oudere doelmannen. Daarnaast heb ik allemaal mappen van de clubs. Van elke speler heb ik de gegevens; naam, nationaliteit, positie, leeftijd, waarde en salaris.

Wat ik nu wil is dat ik per team de keepers ga verloten en dat de gegevens hiervan automatisch worden ingevuld, maar dan zo dat hij vervolgens niet meer verloot kan worden onder de overige teams. Zo moeten er van de groep van 19 jaar en ouder elk 3 doelmannen bij elke club komen en 3 doelmannen van 19 jaar en jonger bij elke club. Nu is mijn vraag hoe krijg ik dit gedaan. Ik zal een test bestand meesturen hoe ik het wil hebben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr.
Daan

Bekijk bijlage test.xlsx

zie bijlage
de namen van de keepers moet je nu wel nog naar de tabbladen kopieren.
Misschien zet je beter het herrekenen op handmatig, want bij iedere herrekening gebeurt er een nieuwe loting en staan de keepers dus weer op een andere plaats

Bijlagen

Hoi Cow18,

Dit ziet er goed uit, is het ook mogelijk om deze formule gewoon bij de tabbladen te zetten?

groeten,
Daan

zie bijlage
de namen van de keepers moet je nu wel nog naar de tabbladen kopieren.
Misschien zet je beter het herrekenen op handmatig, want bij iedere herrekening gebeurt er een nieuwe loting en staan de keepers dus weer op een andere plaats

Ik snap een aantal onderdelen in de formule niet, wat is de tekst ouderen in de formule. En de tekst jongeren in de formule voor de onder de 19.

dat zijn gedefinieerde namen, zie formules>gedefinieerde namen>namen beheren

Natuurlijk kan dat ook rechtstreeks, maar dat maakt het een stuk moeilijker, dus was het handiger in 2 stappen, de loting in je blad van de keepers en dan moet je ze maar naar ieder blad halen met een gewone verwijzingsformule.

Natuurlijk kan dat ook rechtstreeks, maar dat maakt het een stuk moeilijker, dus was het handiger in 2 stappen, de loting in je blad van de keepers en dan moet je ze maar naar ieder blad halen met een gewone verwijzingsformule.

Ik ga er even naar kijken en dan hoor je van me of het lukt alvast bedankt!

Hey Cow,

Waar staat de -6 in de formule voor?

Gr.
Daan

de sleutelkolom is de H-kolom waar je een random (willekeurig) nummer tussen 0 en 1 neerzet. Daarna ga je het 1e, 2e, 3e, .... kleinste zoeken en kijken in welke rij dat getal staat. Dan moet je eigenlijk nog 6 kolommen naar links gaan om de bijgehorende naam te kennen. Die -6 is dus niets anders dan het verschil in kolomnummer tussen kolom H en kolom B.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan