Random foto's, nieuws, ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibowts

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Hallo, hoe kan ik mijn site zo instellen dat bv de achtergrond van de site willekeurig afwisselt, of dat dat blokken willekeurig afwisselen van plaats (bv zie mijn homepage, http://xtremecars.be, alles staat in een bepaalde volgorde, maar ik heb liever dat de volgorde willekeurig wijzigt), of als ik een blokje maak waarin willeurig één van die elementen wordt weergegeven. Ik ben toch duidelijk hoop ik? ALvast bedankt voor de reacties.

Ibowts

Bedoel je dat bv home en links van plaats veranderen? Of dat deze elementen bij refresh op een andere plaats komen te staan?

Of gaat het over de achtergrond (de auto?).

nee niet het menu, maar achtergrond en de afbeeldingen('nog sneller, bugatti supersport','de nieuwe bmw concept', 'lamborghini reventon', ...)

Je KAN dat doen.. Dan zal je in u PHP files moeten duiken denk ik ;).. Ik weet niet hoe die afbeeldingen nu opgeroepen worden? Waarschijnlijk steekt da in een arrayke? Als ge die array nu oproept met een "random" nummer?

Ben hier zelf ook niet echt in thuis. :o

Ik heb even de volgende code geschreven:
[JS]<script type="text/javascript">
var g1= (Math.floor(Math.random()*6));

switch(g1){
case 1:
document.write("abc");
break;
case 2:
document.write("def");
break;
case 3:
document.write("ghi");
break;
case 4:
document.write("jkl");
break;
default:
document.write("mno");
break;
}
</script>[/JS]

Het is me dus gelukt om een willekeurig een stukje tekst te laten zien, maar hoe moet ik nu deze code aanpassen zodat ik ipv een stuk tekst, een afbeelding kan laten zien?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan