Random Functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh94

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Hallo programmeurs,

Ik wil graag de random functie gebruiken maar ik weet nog niet hoe dit werkt. ik hoop dat jullie me kunnen helpen. stel ik heb een picturebox en 3 verschillende plaatjes. dan wil ik dat als er op een button word geklikt dat er een van de 3 afbeeldingen 1ntje wort uitgekozen en in de picturebox word geplaatst.
Bij voorbaat dank,

Bart Hoogmoed
info@bctonline.nl
BCTonline.nl

6.0, zoiets:
Code:
randomize

dim iTemp as long
iTemp = round((rnd*3),0)  [COLOR="SeaGreen"]'Round omdat het een 0-3 moet worden, niet een 1.nogwat getal[/COLOR]

select case iTemp
   case 0
      picture1.visible = true
   case 1
       picture2.visible = true
[COLOR="SeaGreen"]'etc[/COLOR]
end select

Laatst bewerkt:
Round is not declared

Bedankt voor de code
er zit alleen nog 1 foutje in voor 2008: round is not declared. waar staat dit voor, en waardoor kan ik dit vervangen?

6.0, zoiets:
Code:
randomize

dim iTemp as long
iTemp = round((rnd*3),0)  [COLOR="SeaGreen"]'Round omdat het een 0-3 moet worden, niet een 1.nogwat getal[/COLOR]

select case iTemp
   case 0
      picture1.visible = true
   case 1
       picture2.visible = true
[COLOR="SeaGreen"]'etc[/COLOR]
end select

Heb je uberhaupt wel gegoogeld? Dan was je deze zeker tegen gekomen met broncode en al.

Resultaat van Google: (2 tellen werk met zoekwoorden Random vb.net)

Code:
Private Sub btnRandom_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnRandom.Click
        Dim rnd As Integer, randomNum As New Random
        rnd = randomNum.Next(0, 3)
        If rnd = 1 then

elseif rnd = 2 then

elseif rnd = 3 then

end if
    End Sub

maar dit werkt niet met die picturenboxen. via google kan ik owk nix vinde:confused:

Heb je uberhaupt wel gegoogeld? Dan was je deze zeker tegen gekomen met broncode en al.

Resultaat van Google: (2 tellen werk met zoekwoorden Random vb.net)

Code:
Private Sub btnRandom_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnRandom.Click
        Dim rnd As Integer, randomNum As New Random
        rnd = randomNum.Next(0, 3)
        If rnd = 1 then

elseif rnd = 2 then

elseif rnd = 3 then

end if
    End Sub

Je moet ook nog wat code toevoegen he. Je moet niet zomaar klakkeloos kopieren daar leer je weinig van.

Wat wat zul je tussen die if else statement moeten neerzetten? De code die hij moet uitvoeren als rnd de waarde 1 - 3 heeft... Daarin zet je bijv Picturebox1.visible = true oid

thanx... hij doet et:D:thumb:;)
beetje stom van mij dat ik dat nie eerder bedagt:confused:
Bedankt,

Bart Hoogmoed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan