• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Random kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Beste,

Ik heb vandaag een voorbeeld gezien van een opzet van quiz en ik vroeg mij af of in de subroutine van het diagramma ook een random-keuze van het onderwerp kan verwerkt worden. Maar de keuze van het onderwerp in cel E8 moet overeenkomen het aangeduide kleur in het cirkeldiagramma. De vba-code voor de cirkeldiagramma gaat boven mijn petje.

Bijlagen

Hoi,
In excel zou ik niet zo direct weten, ik kan wel iets in elkaar flansen met java en Html5.
(dan moet ik wel wat meer gegevens hebben)

Beste,

Heb jij een idee hoe je het cirkeldiagramma via een reset naar een "startpositie" kan brengen? A.h.v. de variabele spin kan ik een lijst laten doorlopen die altijd begint van de startpositie van de lijst (is ook de startpositie van het diagramma)Een andere optie is het "onthouden" van de vorige keuze (wegschrijven naar een cel "buiten beeld") maar dan heb je een probleem bij het openen van het bestand tenzij het bestand automatisch wordt gesaved voor het sluiten.

Hoi,
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
 ActiveSheet.ChartObjects("Chart 1").Activate
 ActiveChart.ChartGroups(1).FirstSliceAngle = 0
End Sub

Beste Philiep,

Bedankt voor de code. Blijkt te functioneren in een testfile. Nu nog implementeren. Ik hou jou op de hoogte.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
   Randomize
   sn = [A4:A6]

For j = 0 To Application.Ceiling(Int(360 * Rnd + 1), 20) Step 10
      ActiveSheet.ChartObjects("Grafiek 1").Chart.Rotation = j

start = Timer
      Do While Timer < start + 0.1
         DoEvents
      Loop
   Next

Cells(8, 5) = sn((j - 10) \ 120 + 1, 1)
End Sub

Beste gast0660 en snb,

Bedankt voor jullie codes. Ik markeer de vraag als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan