• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Random knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris15

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2016
Random knop

Ik heb nodig een random knop op cel A5 die random “Noord” of “zuid” plaatst in cel E5

Die nop moet gekopieerd kunnen worden naar A5 A6 A7 enz. waarbij de uitkomsten komen in E5 E6 E7 enz.

Als er niet op de knop is gedrukt moet er niets staan bij de “uitkomst cel” of natuurlijk 0 of “-“

Naderhand moeten alle uitkomsten weer gereset worden naar niets of 0 of “-“

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg en iemand mij kan helpen hiermee.

Een voorbeeld zoals ik het graag wil hebben heb ik bijgevoegd.

Hoe gaat het met jouw andere vragen? Ik ziet daar weinig terugkoppeling op.

Over welke knoppen heb je het? En wat is natuurlijk aan de onderstaande quote?
Als er niet op de knop is gedrukt moet er niets staan bij de “uitkomst cel” of natuurlijk 0 of “-“

Iets met een dubbelklik Event?

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Cancel = -1
If Target.Column = 1 Then
  With Application
    Target.Offset(, 4) = .Choose(.RandBetween(1, 2), "Noord", "Zuid")
  End With
End If
End Sub

Hallo VenA,
Ja inderdaad, weinig reactie, maar ik geef de hoop (nog) niet op :-)

Met "natuurlijk" bedoel ik gewoon dat er niets moet staan. Dus pas als je de knop indrukt dat er Noord of Zuid staat in cel E5.

Ik heb geprobeerd de code toe te voegen maar dat lukt me niet helemaal, kan je mij vertellen waar ik dat moet plaatsen zodat ik de knop zie?

Dank je voor je reactie VenA!

Misschien iets makkelijker:

Een knop op C1 die random Noord of Zuid in D1 geeft.

Ik zit nog te zoeken op Google maar het gaat allemaal "iets" boven mijn petje :-)

Zet de code van VenA achter het betreffende blad en doe dan als je weer in het blad ben met de muis een dubbeleklik.

Hallo Excelamateur,

Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe kom je "achter" het blad, en waar plaats ik de code dan?

PS ik blijf excel bestuderen zodat ik straks wat meer weet! :-)

ga op je tabblad staan dan rechtermuisknop programmacode weergeven en plaj bovenstaande code er in, dubbelklik op b.v A5 en walla

Ik heb Excel Mac 2011

Ik zie als ik doe wat jij zegt geen mogelijkheid om de code te plakken.

Vermeld voortaan dat je met een Mac met Excel 2011 werkt.
Ik denk dat deze Excel niet met een macro kan werken.

Vraag dit eens op een Mac forum.

Laatst bewerkt:
Ik heb wel een knopje "editor" waarbij ik in Visual Basic kom. Heb ik daar iets aan?

Als je dit wel heb, ga er dan heen en kijk of je de code in het blad kan zetten.

Dat heb ik gedaan, maar heb geen idee waar ik de code moet plakken, Zie bijlage...

Als ik de code in blad1 of thisworkbook zet en terugkeer naar Excel zie ik niets...

De code moet in het blad dat je gebruikt (waar je de handeling doet)
Je ziet geen knop maar je moet dubbelklikken met de muis.

Ik weet niets van een Mac.

Laatst bewerkt:
Het werkt! Dank je wel!

Wel erg leuk om steeds weer iets te leren :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan