Random reboot met nieuw geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlauwBanaantje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vista 64bit computer met een Asus P5Q3 Deluxe moederbord/Q9550 Quadcore met 2x2GB geheugen van Kingston 1333mhz gekocht als een set.

Nu reboot mijn computer om de paar minuten als ik beide strookjes in mijn geheugen heb.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Memtest86 gedraaid op beide strookjes apart, geen problemen gevonden.
  • Geheugen in alle mogelijke combinaties geprikt (1-2, 1-3, 2-4, etc..)
  • Beide strookjes apart geprobeerd, toen geen reboots meer.
  • Beide strookjes laten draaien op 1066mhz, geen reboots meer.
  • Het hele internet afgespeurd naar een oplossing.

Nu heb ik dus wel 2 strookjes in mijn computer, maar draait het op 1066mhz, terwijl de strookjes 1333mhz zijn, en het moederbord zelfs 1600mhz aan moet kunnen.

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand is?

Groeten

Frank, hier spreekt een verdrietige ervaringsdeskundige :

toen ik in 2007 mijn nieuwe pc liet assembleren bij Alernate (Asus P5K-E wifi AP) had ik zeer nauwgezet Kingston 1066 geheugen uitgezocht van de QVL van Asus.

Wie schetste mijn verbazing toen enkele dagen voor de aflevering een monteur van Alternate opbbelde met de vraag of ze alsteblieft ander geheugen mochten plaatsen dan het door mij bestelde QVL geheugen. Zij kregen de machine namelijk niet stabiel met het QVL geheugen.
Nog groter werd mijn verbazing toen de machine uiteindelijk werd afgeleverd met geheugen van G.E.I.L. Het merk stond niet eens op de QVL van Asus, maar draait nu al 2 jaar zo stabiel als een diamant.

@BlauwBanaantje : Asus en geheugen? Berust en geniet van de iets tragere menmorysnelheid.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad om het systeem stabiel te krijgen. Mijn geheugen (corsair) draaide met de automatische instellingen op 800 mhz. Na deze handmatig op 1066 te zetten (de snelheid van mijn geheugen), bleef ik het probleem houden.

Ik heb de FSB handmatig ingesteld (verhoogd) en daarna was het systeem stabiel.

Mijn geheugen stond niet in de supportlijst.

Jij boft! Ik heb echt van alles geprobeerd met het 1066 G.E.I.L. geheugen, maar krijg het godsonmogelijk werkend op deze snelheid. Daarom berust ik maar op 800 en wacht op mijn volgende pc in 2012.

Ik hoor dat ik mij gelukkig mag prijzen. Normaal gesproken kijk ik nooit naar geheugen of het op de QVL staat, maar heb ik dat deze keer wel gedaan. Blijkbaar heb je er weinig aan ;-)

@Rene Fuhner, dan probeer ik ook even de FSB handmatig vast te zetten, hopelijk helpt dat. Bedankt voor de tip!

Ik laat nog van me horen, in ieder geval iedereen bedankt zover!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan