Random reboot op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gytax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2006
Hallo daar,

Ik heb sinds kort last van random reboots. Er verschijnt een blauw scherm voor minder dan 1 seconde en daarna start mijn computer gelijk opnieuw op.
Ik heb er zelf wel het een en ander verstand van, maar ik krijg deze fout niet opgelost.

In mijn logboeken word een fout weergegeven welke de reboot veroorzaakt naar mijn idee.

De Microsoft TV/Video-verbinding-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Ik kan alleen nergens informatie over deze service vinden. Alleen dat deze service soms verschijnt als netwerk verbinding en voor mijn webcam zorgt.
Ik heb mijn webcam opnieuw geinstalleerd, maar alsnog blijft de foutmelding (en reboot) verschijnen.

Heeft iemand hier wat informatie over?
Kan ik misschien ergens de service geforceerd starten?

Bij voorbaat dank,

Gytax

Even rechtsklikken op Deze Computer, naar eigenschappen en dan naar tabblad Geavanceerd gaan. Dan de onderste 'instellingen' knop indrukken en op het nieuwe formulier vinkje weghalen bij 'automatisch herstarten'. Je kunt dan in ieder geval de foutmelding op de BSOD lezen voordat de PC opnieuw opstart. Het niet draaien van een service zou namelijk geen reboot mogen veroorzaken

Bedankt voor de tip. Nu is het nog even afwachten tot het weer gebeurt ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan