Random video afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

krijg064

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Ik heb een tweetal filmpjes die op YouTube staan, maar die ik randomly op een website wil laten afspelen. Dus dat bezoekers de ene keer de ene video zien, en een volgende keer automatisch de andere video. Is daar een script voor?

Volgens mij kan je dat het makkelijkst met een COOKIE...
PHP:
<?php
  if ($_COOKIE["movie"]==2){$x=1;}else{$x=2;}
  setcookie("movie", $x, mktime(0,0,0,date("m"),date("d"),date("Y")+1));
?>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="pragma" content="no-cache">  
  </head>
  <body>
    <?php echo "Speel filmpje nr.$x"; ?>  
  </body>
</html>

Plaats deze pagina eens op je server, bekijk ze, en klik een paar keer op vernieuwen...

Laatst bewerkt:
Ik vond dit wel een interessant probleem, en ben dus een beetje gaan knutselen...
Ik heb 2 voorbeeldjes gemaakt.
Het eerste is in PHP: klik hier voor een online demo
Het tweede is pure HTML met wat javascript: klik hier voor een online demo
Beide bestandjes zitten in de voorbeeld.zip

Groetjes,
JHx.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Die HTML versie zou moeten werken, maar om een of andere reden loopt m'n hele systeem vast als ik de code ingeef en alles op wil slaan... :confused:

Bedoel je dat je systeem vastloopt als je de aangepaste html-pagina probeert op te slaan op je computer... of wanneer je ze probeert weer te geven in je browser?

Bedoel je dat je systeem vastloopt als je de aangepaste html-pagina probeert op te slaan op je computer... of wanneer je ze probeert weer te geven in je browser?

Ik vermoed dat het eerste het geval is... (ik had je berichtje niet echt goed gelezen):o

Welk programma of editor gebruik je om je pagina's te schrijven?

Het is een site die via CMS werkt. En dat aanpassen doe ik in Internet Explorer.

Edit: ik probeer het zojuist in Firefox, en daar krijg ik wel alles netjes opgeslagen. Probleem is alleen: ik krijg een zwart vlak. Dus niks geen filmpjes te zien...

Laatst bewerkt:
Ben je zeker dat de url juist ingevuld is? (url="http://www.youtube.com/.......")

Ja. Die was goed ingevuld. Hoewel... na deze vraag ga ik toch wel aan mezelf twijfelen :)

Maar in de tussentijd heb ik het op een andere creatieve manier opgelost (en ziet het er ook netjes uit :D ). But thanx for the help. Ik zal het scriptje zeker bewaren!!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan