• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

RANG en iets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tae

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
27
Hallo,

Ik kan de toepassingen welke ik in mijn bestandje wil opnemen helaas niet vinden er zijn er wel waarvan je denkt bijna maar dan ontbreekt bij mij de kennis om ze om te bouwen naar een bruikbaar iets.

Graag zou ik willen dat in kolom Q de tijdsnelsten van kolom P worden benoemd (RANG ?) en dat er in kolom R de daarbij behorende punten worden geplaatst (1 = 20 punten; 2 = 19 punten; etc)

Groet,
Tae
 

Bijlagen

  • zeil wedstrijd.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 34
Welke versie van Excel gebruik je, en hoe weet ik of iemand DSQ is en dus niet meegeteld moet worden?

Oplossing zal zoiets worden:
Code:
Q1: =RANG(P2;$P$2:$P$7;1)
R1: =21-Q1
 
Laatst bewerkt:
Hallo AlexCEL,

Bedankt voor je meedenken

Ik maak gebruik van Microsoft 365.

De zeilers geven gelijk na de finish de tijd door en deze wordt eerst opgenomen in de voorlopige uitslag. Een dsq wordt later ingevoerd als een protest door de wedstrijd commissie is toegewezen. Daarnaast gebeurt het ook dat door pech of andere omstandigheden een zeiler tijdens de wedstrijd op geeft (dnf)
Ook is het per wedstrijd verschillend hoeveel zeilers deelnemen met minimum is vier, officieel is er geen max maar in de praktijd zal dit max 20 zijn

Waar ik nu tegen aanloop is dat als tijden open blijven staan de code niet met de lege cellen kan omgaan. Is dit aan te passen?

Tae
 
In bijlage een mogelijke optie met Excel 365 formules.
 

Bijlagen

  • zeil wedstrijd (AC).xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 15
Zo, hier kan ik mee verder, bedankt voor jouw inbreng

Groet, Tae
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan