• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rang in juiste volgorde bij gelijke stand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans04

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Hallo allen,

Ik heb het volgende probleem; Ik probeer een rangvolgorde te maken, waarbij bijv. 2x een 2e plaats en 2x een 4e plaats als uitkomst heeft 1e - 2e -2e - 3e - 4e - 4e -5e etc.
Dus dubbele nummers, maar dat de nummers daarna wel gewoon doorlopen, zonder gaten in de nummering.
Heb als beheerlijk wat oplossingen uitgetest, maar kom er nog niet uit.
In de bijlage staat een tweetal rijen zoals het niet moet zijn. In rood is aangegeven wat de bedoeling is.

Is er iemand die een oplossing heeft, zonder vba.

Hans

Bijlagen

Exelbat,

Bedankt voor je snelle reactie. Dit is in elk geval een werkende mogelijkheid.
Nogmaals bedankt, ik ga dit verder uitwerken.

Gr. Hans

Dit lijkt me meer wat je echt wil.

handmatig lukt het precies ook moeilijk. Of is het positieve discriminatie de laatste van 14 de 11° plaats geven?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hierbij nog een optie waarbij ik een macro heb opgenomen. Resultaten zijn zoals gewenst in het voorbeeld in #1.
VBA-guru's kunnen het waarschijnlijk wel verbeteren, maar het doet nu al wat je wilt.
Macro wordt geactiveerd als je een score in het gele vak wijzigt.

Bijlagen

Piet Bom, Alexcel, Excelbat, allen hartelijk dank voor de oplossingen.
Er zitten wat mogelijkheden bij, waarmee ik verder kan.
Emields, ook dank, maar die oplossing had ik ook al en was niet wat ik bedoelde.

Gr. Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan