range als object

Status
Niet open voor verdere reacties.

sickofitall

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Ik zou een eigen object moeten definiëren, namelijk een object dat gelijk is aan range (E8:J16).

Met de bedoeling als er iemand overgaat met de muis dat er iets moet gebeuren.

Bij voorbaat dank!!

Bedoel je dat er iemand op dat bereik klikt?

nee, gewoon eenmaal overgaan, zonder te klikken

ik veronderstel wel dat dat lukt met objecten...

Dus als er iemand met de muis over range E8:J16 gaat, gebeurt er een actie. Als die persoon dan weer uit deze range gaat, gebeurt er natuurlijk niets.

als je andere suggesties hebt hoe ik dit moet aanpakken, altijd welkom ;)

dit is wat ik momenteel heb

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("D3:J22")) Is Nothing Then
    'mijn actiecode
End If
End Sub

maar dit werkt dus enkel maar als je in deze range klikt. Mijn actie zou moeten uitgevoerd worden als je gewoon met de cursor van de muis over deze range gaat, zonder te klikken dus.

Of is dit niet mogelijk met excel VBA?

Volgens mij kan dit niet in Excel.

Op een userform kan je wel objecten gebruiken, waarvan sommige een MouseOver event hebben.

Of een gelijkaardige methode met een image: http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=4456

Wigi

alvast bedankt voor u reactie:)

een MousOver vind ik nie bij Userforms (ik heb Excel 2003), enkel een Mousemove, maar dan wordt de actie gedaan telkens ik maar een beetje mn muis beweeg en dat is ook niet de bedoeling.

De bedoeling is het volgende:
Stel je deelt je excelscherm verticaal in 2 delen; dus van kolom A tot I en van kolom J tot R.
Nu wil ik bvb in cel A1 zien hoeveel keer dat er in het linkergedeelte wordt gekomen met de muis. alle keren als ik van rechts naar het linkergedeelte ga met mn muis, moet de waarde in cel A1 +1 doen.

Met de mouseMove doet die dus vele keren na elkaar +1 steeds als ik een beetje beweeg binnen het linkergedeelte:D zo kom ik snel aan 200, terwijl het eigenlijk 1 moet zijn.

alvast bedankt wigi. Ik voel dat ik er nog ga komen :)

Nu heb ik ervoor gezorgd dat als ik op het linkergedeelte sta, dat een bepaalde cel rood kleurt, sta ik op het rechtergedeelte van mn werkblad is die cel terug wit.

Nu moet ik ervoor zorgen dat als mijn cel rood is, dat een andere cel +1 doet (dus de huidige waarde die erin stond +1). Dus ik heb een soort macro nodig die steeds werkt om de kleur van mijn cel te controleren.

zoiets als dit:
Code:
If cells(2,1).interior.colorindex = 3 then
cells(1,1).value=cells(1,1).value+1
endif

alleen zou ik niet weten waar ik dit onder moet plaatsen. Het lukt niet bij worksheet_activate of bij worksheet_change.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan