• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range automatisch vullen met waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boboes

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2016
Hoe krijg ik het met VBA voor elkaar dat er in een rij gecontroleerd wordt op bepaalde waarden en als die waarden voorkomen er vanaf de volgende kolom tot de eindkolom de cellen dan automatisch worden gevuld met bijvoorbeeld de waarde 'X'.

In bijgevoegd fictief voorbeeldbestandje is het bovenste deel het uitgangspunt en het onderste blok de gewenste situatie.
Wanneer in een rij de waarde 'Afgewezen' of 'Teruggetrokken' voorkomt dan dienen de cellen vanaf de volgende kolom t/m kolom L gevuld te worden met waarde 'X' (en eventueel met kleurtje).

Bedankt alvast voor het meedenken!

Christ

Bijlagen

Als de waarde in kolom E op "Afgewezen" wordt gezet, zullen de cellen ernaast worden voorzien van een X en een grijze achtergrond...
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Target, Columns(5)) Is Nothing Then
        If Target.Value = "Afgewezen" Then
            With Target.Offset(, 1).Resize(, 7)
                .Value = "X"
                .Interior.Color = 14277081  ' licht grijs
            End With
        End If
    End If

End Sub

Ginger bedankt.
De oplossing werkt alleen als de waarde 'Afgewezen' in kolom E voorkomt, maar die waarde kan ook nog voorkomen in kolom G, I en K. Bovendien moest hetzelfde gelden voor de waarde 'Teruggetrokken', maar is dat kwestie van toevoegen met 'OR'?

Christ

Ahhhh... Helaas je vraag dus slecht gelezen én daarmee te snel gereageerd... Sorry... :o

Uitbreiding hierop is niet zo moeilijk, maar zal vanavond niet meer van mij komen. Als er morgenavond nog niemand heeft gereageerd zal ik 'm nog voor je oppakken.

Denk er overigens óók even goed over na wat dan de trigger precies moet worden. Wanneer moeten die Xjes worden gezet? Of wil je dat dit een actie achteraf wordt ofzo? Lijkt me veiliger aan te sturen. Moet ook het omgekeerde nog kunnen? Dus als je die betreffende steekwoorden NIET meer in dat record hebt staan, dat dan de Xjes weer verdwijnen? En in je voorbeeld zie ik ook nog ingevulde velden op zo'n regel. Die moeten dus NIET worden overschreven? Dát doet mijn procedure dus óók nog...

Oké, bedankt alvast Ginger...
Ja, het omgekeerde zou ook het geval moeten zijn. Dus wanneer er X-jes worden gezet vanwege bijvoorbeeld 'Afgewezen' dan moeten de X-jes ook weer verdwijnen wanneer 'Afgewezen' niet meer voorkomt c.q. wordt gewijzigd.
Verder mogen X-jes de waarden die in volgende kolommen staan gewoon overschrijven zoals nu al in jouw code is opgenomen.

Christ

Ha gast0660, bedankt, dat is precies wat ik bedoelde, helemaal goed! Hier kan ik verder mee.

Iedereen bedankt!
Christ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan