• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range bepalen door VBA met variable cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JefCH

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Hallo,

Ik wil graag een range laten selecteren, gebasseerd op Kolom A t/m F met als variabele de rijen.

Dit heb ik tot nu:

Dim strRnge As String
Dim RowEnd As String

Range("F1000000").End(xlUp).Select
strRnge = ActiveCell.Row (Uitkomst = 1089)

Hier doe ik nu iets, waardoor ik opnieuw de range kan bepalen, en die word nu RowEnd genoemd.

Range("F1000000").End(xlUp).Select
RowEnd = ActiveCell.Row (Uitkomst = 16)

Range("A & RowEnd : F" & strRnge).Select

En hier gaat het dus mis, waar ik wel iets te zien krijg als ik op strRnge ga staan, krijg ik dit dus niet als ik op RowEnd sta.
Als ik RowEnd op de plek van strRange zet, dan doet deze het wel...

Ergens mis ik iets om de begin range goed aan te kunnen geven in de regel/formule...
Dus er moet uiteindelijk A16 t/m F1089 geselecteerd worden. Als ik hard A16 intik, dan werkt die formule wel, maar ja dan is deze niet meer variabel.

Enig idee?

thanks!

Jeff

Waar moet deze variabele op gebaseerd zijn dan? Plaats anders een voorbeeldje..

Hoi Spaarie,

Deze variable zijn gebasseerd op de cel die in het begin zijn ingevuld in kolom F wat er dus 1089 zijn, en die uitkomst krijg ik ook bij de variable strRnge.
De tweede is na een bewerking, opnieuw het totaal aantal rijen van Kolom F wat er 16 zijn, en ook die uitkomst krijg ik bij variable RowEnd.
Het gaat mij er om dat ik uit:
Krijg A16:F1089 als selectie, ik krijg alleen het A16 niet werkend...
Zie voorbeeld, daar moet ik dus eindelijk Kolom A9 t/m B14 selecteren (en uiteindelijk verwijderen) alleen kan er in Kolom D en verder ook informatie staan die niet weg mag.Bekijk bijlage Book1.xlsm

Heb er nu iets anders staan in de Macro maar komt op hetzelfde neer.

Bedankt

Jeffrey

Code:
moet zijn

Code:
strRnge = "A" & RowEnd & ":F" & strRnge
Range(strRnge).Select

Ron

Selecteer variable kolommen obv active cell

Sorry dat ik reageer op een oud bericht.
Echter zoek ik deze code maar dan voor het selecteren van een kolom ipv rij.

Is dit ook mogelijk.

De bedoeling is dat er 30 cellen in een kolom geselecteerd worden die onder de active cell staan.

Alvast bedankt!

Volgens mij zou dat als onderstaand moeten kunnen werken. Moet wel zeggen dat ik het niet heb gechecked en er misschien betere oplossingen zijn :)

Dim strRnge As String
Dim strRnge1 As String

Range("A1000000").End(xlUp).Select
strRnge = ActiveCell.Row +1 (laatste gevulde + 1 cel daaronder)

strRnge1 = strRnge + 30
Range("A & strRnge : A" & strRnge1).Select

Code:
Sheets(1).Range(ActiveCell.Address).Resize(30).Select
Maar voor de volgende keer mag je wel je eigen draadje starten en dan verwijzen naar dit draadje 'ter info'.

Oke ik ga het onthouden, probeer vooral eerst te zoeken ofdat er al niet een oplossing is voor het probleem waar ik mee te maken heb.
Volgende keer start ik een nieuw draadje op.
P.s. code heeft geholpen, ben weer 1 stapje verder...Heel erg bedankt hiervoor!

@Rudi13 Een volgende keer graag een eigen vraag openen en niet reageren in een oud topic die aan iemand anders toebehoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan