Range extender lijkt zelf IP adressen uit te delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cactus77

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Goede middag,

ik heb een probleem met een geïnstalleerde range extender (Linksys Re2000). Deze is volgens standaard procedure geïnstalleerd als range extender, maar op een of andere manier lijkt ie zelf IP adressen uit te delen. Het gevolg hiervan is dat er naar verloop van tijd ip-conflicten ontstaan.

Iemand enig idee hoe ik dit op moet gaan lossen?

Alvast bedankt.

Hij zal niet geïnstalleerd zijn ALS range extender, het IS een Range Extender (RE). Ook heeft deze geen router aan boord en kan dus nooit IP adressen uitgeven. Je probleem heeft kennelijk een andere oorzaak maar zonder dat je duidelijker bent over het exacte probleem valt daar weinig over te zeggen.

Bij het aansluiten van de RE2000 op je router krijgt deze automatisch een IP adres toegewezen door de router. Misschien dat je dat zelfde IP adres zelf ergens als vast IP ingesteld hebt staan en de problemen dan onstaan als dat apparaat zich probeert aan te melden.

Laatst bewerkt:
Edmoor, Range Extenders hebben dhcp servers. Deze zijn bedoelt zodat je bij het instellen meteen in het goede subnet terecht komt waardoor je de webpagina van de extender kan bereiken.

De dhcp server moet je meestal zelf uitschakelen als dit niet door de wizard word gedaan.

De handleiding meld niets over een aanwezige DHCP server. Deze zegt dat de RE2000 bij het aansluiten op de router direct een IP adres van de router krijgt en ga er vanuit dat die dan verder de zaken regelt. Vandaar mijn reactie. Waarmee ik je niet wil tegenspreken overigens :)

Goede morgen,

Bedankt voor jullie reactie.

Het vreemde is dat als ik de DHCP-tabel van het modem/router kijk, ik niet de IP-adressen voorbij zie komen, die ik op de apparaten (tablet, smartphone etc.) uitgedeeld zie staan. Vandaar mijn conclusie dat de adressen door de range extender uitgedeeld moeten zijn.
In de beschrijving en tijdens de installatie wordt volgens mij nergens gesproken over DHCP op de range extender, vandaar dat ik het maar vreemd vind.

De range extender staat bij kennissen van me. Ik zal er van de week nog een langs gaan om in te loggen en te kijken of er toch niet ergens een instellinkje staat die iets van DCHP zou doen.

Ik hou het forum sowieso op de hoogte zodat ook anderen in de toekomst wellicht iets hebben aan dit draadje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan