• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range kopiëren, plakken, transponeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik wil van een tabblad een bereik kopiëren uit de laatste rij en dit bereik dan transponeren op een ander tabblad. Ik gebruik hiervoor onderstaande code waarin ik evenwel het bereik van kolom E tot O van de laatste rij niet selecteer vermoed ikBekijk bijlage helpmij.nl.24022017.xlsm . Dit werkt niet. Een voorbeeldbestand in bijlage.

Code:
Sub Afgeronderechthoek1_Klikken()

Range("A65535").End(xlUp).Offset(0, 0).Select
  [COLOR="#FF0000"]  Selection.Copy[/COLOR]    
    Sheets("Certificaat").Select
    Range("J22").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=True

Range("A1").Select

End Sub

Probeer het zo eens

Code:
Sub VenA()
  Blad1.Cells(22, 10).Resize(11) = Application.Transpose(Blad2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 4).Resize(, 11))
End Sub

Hoe kan ik de transpose in onderstaande code vervangen door een Paste (Special) ? Ik vind niet direct iets zoals Paste (Special) onder de Application...

Code:
  Blad1.Cells(22, 10).Resize(10) = Application.Transpose(Blad2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 4).Resize(, 20))

Laatst bewerkt:
Bv

Code:
Sub VenA()
  Blad2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 4).Resize(, 11).Copy
  Blad1.Cells(22, 10).PasteSpecial xlPasteAll, , , True
End Sub

Aha, geen application ... meer; Mooi, dank voor de hulp.

Maar ... de cellen worden nu nog steeds getransponeerd als waarden. Ik had die graag met de paste special op rij 22 vanaf kolom J tot kolom .. zien verschijnen ipv onder elkaar in dezelfde kolom. Dit heeft wellicht te maken met de TRUE in de code maar als ik dan op F1 klik is er geen hulp beschikbaar. Kan je helpen ?

Code:
Sub VenA()
  Blad2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 4).Resize(, 11).Copy
  Blad1.Cells(22, 10).PasteSpecial xlPasteAll, , , True
End Sub

Zonder te transponeren.

Code:
Blad1.Cells(22, 10).PasteSpecial xlPasteAll

Ik probeerde ondertussen met

Code:
Worksheets("certificaat").Cells(22, 10).Value = Worksheets("historiek").Cells(RowsCount, 1).End(xlUp).Resize(-20).Value

maar dat geeft 'door de toepassing of door object gegenereerde fout'.

in dit geval wou ik de laatste 20 rijen van blad historiek naar blad certificaat kopiëren.

Het is rows.count. Resize mag geen negatieve waarde hebben en je moet minimaal 20 rijen met gegevens hebben.

Code:
Sheets("certificaat").Cells(22, 10).Resize(20, 10).Value = Sheets("historiek").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(-19, 4).Resize(20, 10).Value

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan