Range kopieren en plaatsen in werkblad (incl. Loop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markowitz

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Bekijk bijlage example.xlsxBekijk bijlage example.xlsx

In de bijlage heb ik mijn vraag uitgesplitst.

Ik zal het kort toelichten.

De macro moet een range van een ander tabblad kopiëren naar een ander tabblad en vervolgens het tabblad met de verrijkte informatie opslaan. Maar dit vervolgens voor meerdere tabbladen doen. Ik ben al aardig ver gekomen met een macro maar het kopiëren naar het juiste tabblad en het opslaan lukt mij niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Plaats je bestand niet op een externe server maar in dit forum, dan blijft de draad ook voor latere bezoekers zinvol.

De basisstruktuur:

Code:
Sub M_snb()
   For j = 1 To 10
      With GetObject("L:\afde\zg\ce\2jn\alen\Ineid_26\Mo16\Ma14\0" & j & "C.xlsx")
        For Each sh In .Sheets
            thisworksheet.Sheet1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(sh.UsedRange.Rows.Count, sh.UsedRange.Columns.Count) = sh.UsedRange.Value
        Next
        .Close 0
      End With
   Next
End Sub

Ik denk dat het, gezien je VBA kennis, nog erg veel tijd gaat kosten om het door jou gewenste resultaat te krijgen.
Vraag je af of je die tijd hebt en daaraan wil besteden. Uitbesteden is wellicht zinvoller.

De basisstruktuur:

Code:
Sub M_snb()
   For j = 1 To 10
      With GetObject("L:\afde\zg\ce\2jn\alen\Ineid_26\Mo16\Ma14\0" & j & "C.xlsx")
        For Each sh In .Sheets
            thisworksheet.Sheet1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(sh.UsedRange.Rows.Count, sh.UsedRange.Columns.Count) = sh.UsedRange.Value
        Next
        .Close 0
      End With
   Next
End Sub

Ik denk dat het, gezien je VBA kennis, nog erg veel tijd gaat kosten om het door jou gewenste resultaat te krijgen.
Vraag je af of je die tijd hebt en daaraan wil besteden. Uitbesteden is wellicht zinvoller.

Dank voor je toelichting maar ik snap niet wat bovenstaande code met het bijgevoegde xlsx bestandje mee van doen heeft?? in het bestandje is het een en ander uitgelegd en is wellicht de code te maken.

Svp niet quoten.

Als je het verband tussen mijn suggestie en jouw bestand niet snapt is dat een bevestiging van het vermoeden dat ik in mijn vorige bericht uitsprak.
Dan kan ik je ook niet verder helpen.
Ik had al geen hoge pet op van ziektekostenverzekeraars....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan