• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

.Range meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
403
Hallo forumleden,

Ik heb een zoekformulier gemaakt, waar men een filiaalnummer in toetst en dan op "Zoek" klikt en de gegevens komen tevoorschijn. Alleen bij 1 veld werkt dat niet. Dit betreft een listbox (gegidnummersfiliaal).
De gegevens van deze listbox moeten opgehaald worden uit de sheet "database filiaal" En dan uit de kolommen Q t/m AT.

De code die ik hiervoor gebruik is:
Code:
gegidnummersfiliaal.Value = .Range("Q:AT" & filiaalnummer.Row)

Dan geeft excel een foutmelding. Bij de rest v/d codes werkt het wel. Behalve bij de listbox niet. Dit zijn de rest van de codes:
Code:
With Worksheets("database filiaal")
    Set filiaalnummer = .Range("F5:F3000").Find(gegfiliaalnummer.Text, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
    If Not filiaalnummer Is Nothing Then
        gegnaamfiliaal.Text = .Range("B" & filiaalnummer.Row)
        gegadresfiliaal.Text = .Range("C" & filiaalnummer.Row)
        gegplaatsfiliaal.Text = .Range("D" & filiaalnummer.Row)
        gegpostcodefiliaal.Text = .Range("E" & filiaalnummer.Row)
        geglandfiliaal.Text = .Range("G" & filiaalnummer.Row)
        gegaantalkassasfiliaal.Text = .Range("H" & filiaalnummer.Row)
        gegaantalcounterladesfiliaal.Text = .Range("I" & filiaalnummer.Row)
        gegtelefoonnrfiliaal.Text = .Range("L" & filiaalnummer.Row)
        gegordernrfiliaal.Text = .Range("V" & filiaalnummer.Row)
        gegtypekassafiliaal.Text = .Range("P" & filiaalnummer.Row)
        gegdatumplaatsingfiliaal.Text = .Range("O" & filiaalnummer.Row)
 
zoek en vervang de verschillen !

"Q:AT" zal wel "Q" moeten zijn

Nee. Excel moet de gegevens van de kolommen Q t/m AT vinden en deze onderaan in een listbox plaatsen. Dus heit moet iets zijn van "Q:AT" verwacht ik, maar ik weet niet wat er precies fout aan is. "Q":"AT" werkt namelijk ook niet
 
Ik heb het bestand even geupload. Zoals je ziet komen de textbox gegevens allemaal uit het werkblad "database filiaal". Nu zou ik graag in de listbox de id-nummers zien komen te staan die bij het desbetreffende filiaalnummer horen.
Dus bij filiaalnummer 1002 horen 6 id-nummer. Deze zijn te vinden in het werkblad "ID nummers". Al deze 6 id-nummers moeten dus in de listbox tevoorschijn komen.

Weet iemand wat ik in de code moet veranderen om dit voor elkaar te krijgen.

Egt super als iemand dit voor elkaar krijgt!:thumb:
 

Bijlagen

  • idnummers.zip
    24,6 KB · Weergaven: 32
In je voorbeeld zie ik niets terug van de Q - AT waarden.
In combinatie met 1 row nummer zou je denken dat het om meerder waarden in 1 rij gaat, uit je voorbeeld lijkt het echter om meerdere waarden in meerdere rijen te gaan.
Kan je een toelichting geven bij je voorbeeld?

Maar m.i. gaat het fout omdat je niet één waarde probeer op te halen, maar meerdere, dat gaat niet.

Je moet elke waarde apart ophalen.
 
Laatst bewerkt:
In je voorbeeld zie ik niets terug van de Q - AT waarden.
In combinatie met 1 row nummer zou je denken dat het om meerder waarden in 1 rij gaat, uit je voorbeeld lijkt het echter om meerdere waarden in meerdere rijen te gaan.
Kan je een toelichting geven bij je voorbeeld?

Maar m.i. gaat het fout omdat je niet één waarde probeer op te halen, maar meerdere, dat gaat niet.

Je moet elke waarde apart ophalen.

Hallo withaar. Ten eerste bedankt voor je reactie!
Het klopt dat de Q en AT waarden niet meer zichtbaar zijn. Ik ben er zelf ook een tijd mee bezig geweest, en kwam erachter dat dat niet echt handig was.
Zoals je in de bijlage ziet, worden alle textboxen opgezocht in het werkblad "database filiaal". Alleen de listbox "gegidnummersfiliaal" moet worden opgezocht in het werkblad "ID nummers" Volgens mij moet het als volgende opgezocht worden:
helemaal bovenaan het formulier typ je een filiaalnummer in. Deze moet dan zoeken in zowel "database filiaal" om de textboxen op te zoeken en in het werkblad "ID nummers" om daar het filiaalnummer op te zoeken en dan de ID nummers die daarbij horen te laten zien in de listbox. Ik kom er zelf (en mbv helpfiles) niet echt uit. Dus ik hoop dat u of iemand anders mij kan helpen.
 
Ik heb het al gevonden met behulp van de volgende code:
Code:
    Dim c As Range, filteredRange As Range
    With Sheets("idnummers").Range("B4").CurrentRegion
        .AutoFilter
        .AutoFilter Field:=2, Criteria1:=gegfiliaalnummer.Value

    End With
    
    With Sheets("idnummers").AutoFilter.Range
        On Error Resume Next
        Set filteredRange = .Offset(1).Resize(.Rows.Count - 1).SpecialCells(xlCellTypeVisible)
    End With
    
    For Each c In Intersect(filteredRange, Sheets("idnummers").Columns(2))
        gegevensfiliaalformulier.gegidnummersfiliaal.AddItem c
    Next

    End If
    End With
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan