• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range optellen meerdere werkbladen met criteria.

• Onderwerp starter Onderwerp starter marka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Hallo,

Ik wil over 65 werkbladen een bepaalde range optellen aan de hand van een nummer op mijn voorblad en het feit of dat nummer op de achterliggende bladen gevonden kan worden.
Ik kan 65x een som maken voor iedere nieuwe regel op het voorblad, maar dat is niet handig en ook niet erg flexibel.

Ik heb een versimpeld voorbeeld bijgevoegd.

Hij zou dus op alle werkbladen moeten zoeken op regel 2 en dan de som nemen van F5 tot H6 (mits het programmanummer wordt gevonden).

Bijlagen

Hij moet niet de verschillende bladen optellen. Hij zou aan de hand van het feit of A2 (in overzicht) gelijk is aan C1 in bijvoorbeeld werkblad "Programma 1" range F5:H8 op moeten tellen, maar enkel in werkblad programma 1

Sorry voor de late reactie, dit project was een beetje op de achtergrond geraakt. Hier heb ik inderdaad wel wat aan. Mocht ik nog verder vragen hebben dan stel ik ze.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan