• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

range vergrote

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Beste

in een opleidingsschema heb ik een aantal data staan met een geldigheidsduur, hierin heb ik een formule die aangeeft aan de hand van een kleur wat er overdatum is (VBA) alleen nu wil ik
de range vergroten eerst was het een kolom nu zijn het meerdere kolommen. Ik had eerst V10:V50 maar nu moet AD10:AD50 er ook bij maar zoals ik dat heb gedaan lukt het niet.
Graag jullie idee hierover

het gaat om onderstaande, onderstaande is wel langer maar knippen en plakken gaat niet ivm het systeem hier.

Code:
Private sub workbook_open()
Sheets("opleidingen").Range("v10:v50")"AD10:AF50")).Interior.ColorIndex = X1None
For Each cl in sheets("opleidingen").Range("v10:v50")"AD10:AF50"))
If cl <= Date Then
Waarschuwing.Show: Goto 2
Next

Test het eens.

Code:
sheets("opleidingen").application.union(range("v10:v50"), range("ad10:ad50")).interior.colorindex = xlnone

Zou dit wel werken?
Code:
Private Sub workbook_open()
Sheets("opleidingen").Range("v10:v50", "AD10:AF50").Interior.ColorIndex = X1None
For Each cl In Sheets("opleidingen").Range("v10:v50", "AD10:AF50")
If cl <= Date Then
Waarschuwing.Show: GoTo 2
Next

Beste Harry en Cobbe,

Ze doen het allebei, alleen die van Harry geeft geen kleur in de volgende kolom wel in de eerste maar niet in de 2e
dank jullie wel voor de hulp!:thumb:

In de bijlage zie je het verschil in beide codes.
Ik maak twee aparte bereiken, terwijl die van Cobbe er één geheel van maakt.

Bijlagen

dus de tussen liggende kolommen worden in die van Cobbe ook meegenomen? (nu staan daar geen data in)
maar ik vind het wel vreemd dat ie van jou wel de kolom V gaat kleuren waar die verlopen is, maar in de kolom AD niet terwijl ik daar expres een over datum in heb gezet voor de test.

Misschien heb ik een type fout gemaakt, ik ga nog ff kijken.
dank voor de uitleg

gr CvO

Ja dat was het 'een typefout' :)

Code:
For Each cl In Sheets("opleidingen").Range("v10:v50, AD10:AF50")

moest het zijn.

Dat is beter @Cobbe. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan