• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

range versturen met een macro en of hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

shanna

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Ik wil graag een range (a1:e15) van een excel blad versturen door middel van een hyperlink en/of macro.
Graag wil ik dit versturen direct naar het email adres, dus niet als bijlage maar dusdanig dat de ontvanger
gelijk de range ziet in plaats nog het moeten openen van de bijlage.
Tevens zou ik dan gelijk in het onderwerp de waarde van cel A1 willen zien, en als het kan een
van te voren ingevuld email adres.
Ik ben hiermee al bezig geweest met een hyperlink van Spaarie maar kom er nog net niet helemaal uit.

alvast bedankt.

Shanna

Shanna, ik heb je vorige keer toch een link gegeven? Kom je daar niet helemaal uit ofzo?

Die vraag staat by the way ook nog open en heb je niet op gereageerd. Als je daar op had gereageerd dan had ie weer bovenaan gestaan in de topiclijst....

Laatst bewerkt:
hoi,
Ik heb de vorige gelijk afgesloten anders wordt het inderdaad een beetje onoverzichterlijk.
En nee, ik kom er niet erg uit, beter gezegd ik krijg het niet voor elkaar om een range
van een excel blad te verturen en dan het liefste op de manier zoals in de vraag omschreven, ik
weet ook niet of het uberhaupt wel mogelijk is??

Shanna,

Heb je verschillende mailadressen dat je een cel wilt aangeven voor de e-mailadressen of zijn het 1 of 2 adressen en welke Excel gebruik je?

versie

ik gebruik 1 emailadres en excel versie is de oude, 2003

Shanna,

Bij deze in de bijlage een voorbeeldje met een range in VBA. Wat rood is moet je aanpassen in je eigen bestand en in het voorbeeld bestand staat een 2e module "rangetoHTML" die moet je ook ZEKER mee kopieren naar je eigen bestand.
Code:
Sub Mail_Selection_Range_Outlook_Body()
    Dim rng As Range
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object

Set rng = Sheets("[COLOR="#FF0000"]Blad1[/COLOR]").Range("[COLOR="#FF0000"]C1:F1[/COLOR]").SpecialCells(xlCellTypeVisible)
    On Error GoTo 0

If rng Is Nothing Then
        MsgBox "The selection is not a range or the sheet is protected" & _
               vbNewLine & "please correct and try again.", vbOKOnly
        Exit Sub
    End If

With Application
        .EnableEvents = False
        .ScreenUpdating = False
    End With

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

On Error Resume Next
    With OutMail
        .To = Range("[COLOR="#FF0000"]A1[/COLOR]")
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = Range("[COLOR="#FF0000"]B1[/COLOR]")
        .HTMLBody = RangetoHTML(rng)
        .Display
    End With
    On Error GoTo 0

With Application
        .EnableEvents = True
        .ScreenUpdating = True
    End With

Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing
End Sub

Als je er niet uitkomt, laat het me maar weten in DEZE topic en niet een nieuwe aanmaken he ;)

Bijlagen

Spaakie????? Daar gaan me credits... :D

Graag gedaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan