• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range verwijderen maar dan anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hallo (ja ik ben er weer of eigenlijk nog steeds...Beetje hongerig om te leren eigenlijk)

Op advies van Wigi ben ik een aantal codes aan het inkorten omdat ze, volgens mij veel te omslachtig zijn.

Nu gebeurt er 13 keer dit
Code:
Worksheets("Mutatielijst").Select
ActiveSheet.Range("B" & Rij).Select
ActiveCell.ClearContents

De rij waarnaar verwezen wordt is een textbox waar het aantal wijzigingen instaat. Middels de gehele vba knop wordt de laatste toevoeging verwijderd. Dit is dus Rij -1 (eenvoudig of omslachtig hij is werkzaam)

Nu wilde ik dit geheel inkorten naar
Code:
Worksheets("Mutatielijst").Select
ActiveSheet.Range("A:O" & Rij).Select
Selection(volgens mij).ClearContents

Alleen bij de tweede regel krijg ik een foutmelding. Ik heb al een aantal mogelijkheden geprobeerd, maar ik krijg hem niet aan de praat.

Groet,
Allard

Allard

Ik blijf het niet zeggen hoor :( zo WEINIG mogelijk .Select gebruiken...

Code:
Sheets("Mutatielijst").Range("A" & Rij, "O" & Rij).ClearContents

Deze code kan je uitvoeren van eender welk blad je op dat moment bent.

Ik stel voor dat je eens door vroegere posts van mij gaat om te zien wat daar gebeurt. Dat gaat je zoveel sneller vooruit helpen dan het allemaal zelf uit te vissen.

Wigi

Allard

Ik blijf het niet zeggen hoor :( zo WEINIG mogelijk .Select gebruiken...

Code:
Sheets("Mutatielijst").Range("A" & Rij, "O" & Rij).ClearContents

Deze code kan je uitvoeren van eender welk blad je op dat moment bent.

Ik stel voor dat je eens door vroegere posts van mij gaat om te zien wat daar gebeurt. Dat gaat je zoveel sneller vooruit helpen dan het allemaal zelf uit te vissen.

Wigi

Wigi,

Ik neem je adviezen altijd ter harte dus ook deze. Ik zal de komende dagen eens een aantal van je posts doornemen en dan wat minder zeuren...............Maar dat van die minder select had ik al voor elkaar door van 13x naar 1x te gaan..Een begin moet er zijn :rolleyes:

Bedankt!

Allard

Wigi,

Ik neem je adviezen altijd ter harte dus ook deze. Ik zal de komende dagen eens een aantal van je posts doornemen en dan wat minder zeuren...............Maar dat van die minder select had ik al voor elkaar door van 13x naar 1x te gaan..Een begin moet er zijn :rolleyes:

Bedankt!

Allard

Vooruit, dan weet je wat te doen in het weekend... :)

Met een 30-tal posts per dag ga je al wel wat materiaal bijeen hebben denk ik.

Bekijk ook de VBA sectie van het forum.

Wigi

PS: "zeuren" zou ik niet zeggen, maar 10 vragen starten op amper 3 dagen... is misschien iets te veel van het goede ;)

Vooruit, dan weet je wat te doen in het weekend... :)

Met een 30-tal posts per dag ga je al wel wat materiaal bijeen hebben denk ik.

Bekijk ook de VBA sectie van het forum.

Wigi

PS: "zeuren" zou ik niet zeggen, maar 10 vragen starten op amper 3 dagen... is misschien iets te veel van het goede ;)

Hoi Wigi,

Bedankt voor je positieve reactie. Dat van die 10 vragen, daar was ik mij ook van bewust. Maar het is bij mij net als met drop.....Als ik de zak eenmaal opentrek en ik neem er 1 dan blijft het daar vaak niet bij....... Ik heb lang geprobeerd een start te maken met excel en Vba...Dat is lang niet gelukt door dat ik geen motivatie (lees niet echt iets had waarbij ik dit kon gebruiken) had. Die heb ik nu wel, en er lukt zoveel dat ik er erg veel plezier in heb maar ook erg veel beslag leg op het forum...........................Ik zal mijn energie steken in het oplossen van de vragen van anderen :)

groet,
Allard

Ik wil gerust helpen, zelfs 100 vragen, maar je vragen zijn niet van die aard zijn dat je onmogelijk het antwoord zelf kan vinden. Misschien moet je bij jou in de buurt eens een cursus VBA gaan volgen, als het jou interesseert? Dan ga je snel de basis mee hebben, waarmee je nu aan het "sukkelen" bent.

Ik wil gerust helpen, zelfs 100 vragen, maar je vragen zijn niet van die aard zijn dat je onmogelijk het antwoord zelf kan vinden. Misschien moet je bij jou in de buurt eens een cursus VBA gaan volgen, als het jou interesseert? Dan ga je snel de basis mee hebben, waarmee je nu aan het "sukkelen" bent.

Mijn werk gaat een VBA cursus aanbieden. Probleem is alleen dat men nog aan het uitzoeken is hoe ver de basis moet gaan. Maar ik zal voor mezelf eens een goed VBA boek gaan zoeken. Ik moet alleen iets hebben dat ik opdrachten krijg om uit te voeren. Mijn hersens hebben niet de functie dat ik droge stof meteen visualiseer (nou ja niet bij alle onderwerpen ;) ) Maar al doende leert men, en bewaar de andere 90 antwoorden voor andere mensen :)

bedankt

Allard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan