• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range verzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoeijke

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Bekijk bijlage test.xlsm

Bijgevoegd mijn file. De pivot is gebaseerd op data die ik heb verwijderd omdat ik de file anders niet kon toevoegen aan dit bericht ..

De bedoeling van de file is om combinaties/batches te maken van max 25 lijnen. Dit werkt zoals je kunt zien in de gekleurde cellen.
Bedoeling van de combinaties is om efficient te werken door dezelfde artikelen in dezelfde groep te duwen.

Zoals je nu kunt zien zitten er nog 2 deliveries in de eerste batch met artikel 190944.
Wat ik graag zou willen is om flexibel om te gaan met de max. 25 lijnen en deze twee lijnen dus bij batch 2 te duwen en niet bij 1. Het had natuurlijk ook gekund dat er 8 lijnen van 190944 in batch 1 zitten en 2 in batch 2. Dan zouden het 27 lijnen moeten worden.

Ook met het datablad, wat mij nu juist essentieel lijkt te zijn, kan je een bestandje plaatsen. De opzet van de draaitabel begrijp ik niet. Hoe komt de sortering van 'Article' tot stand? Als ik de draaitabel opzet krijg ik een andere volgorde. Hoe moet de flexibiliteit van de 25 lijnen gelezen worden? Uit de uitleg kan ik er niet veel van maken.

In het bijgevoegde bestandje zie je dat de sortering in de draaitabel anders is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan