• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranglijst maken uit Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chan1377

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2015
Hallo,

Hierbij een Excel bestand waarbij in het eerste tabblad een totaal overzicht staat van alle sporters en hun scores.
In het 2e tabblad wil ik graag de beste 24 sporters aan de hand van de bruto score.
In het 3e tabblad wil ik graag de beste 24 sporters aan de hand van de netto score.

Ik weet dat dit iets moet zijn met INDEX en/of VERGELIJKEN, maar ik kom er niet uit.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast heel erg bedankt!

groetjes Chantal

Bijlagen

Of misschien via een draaitabel.
Ik weet niet wat de beste score is hoogste of laagste.
Daarom maar beide er in gezet.

Bijlagen

Dank!
Maar dan is het niet zo, dat als ik de scores in het 1e tabblad aanvul, deze automatisch verwerkt worden in het 2e en 3e blad of wel?

De draaitabel moet wel vernieuwd worden; handmatig of via een vba code

Als ik ergens in de tabel klik en dan Alt F5 doe, gebeurt er niks...

Super, dank je.
Het werkt, in het 2e tabblad worden de gegevens automatisch ingevuld/aangepast.
Echter in het 3e tabblad gebeurt niks. Zou je hier nog even naar willen kijken? Alvast bedankt.

Het werkt helaas alleen voor de 1e invoer die ik doe in het 1e tabblad...waarschijnlijk doe ik iets verkeerd

Kan het te maken hebben met het bereik?
Als ik een getal invoer dat bruto (2e tabblad) niet tussen de 83 en 123 ligt, pak hij hem niet?? Kan dat?

Wat is de beste score De hoogste waarde of de laagste waarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan