• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranglijst naar aanleiding van klasse en resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

africatwin98

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2011
Hallo Allemaal,

Ik heb een excel document toegevoegd (met duitse tekst, sorry).
Deze bestaat uit een drietal tabbladen.
Het eerste tabblad omvat een overzicht van deelnemers met extra gegevens.
Het tweede tabblad omvat de losse resultaten van iedere deelnemer met verschillende klasses(kolom E) en de daarbij behorende puntentelling (RLP) en de totaal aantal RLP punten.
Nu zouden wij graag in het derde tabblad een ranglijst willen hebben van de deelnemers per klasse waarbij Summe RLP leading is voor de plek waar ze komen te staan.
Dus hoe meer RLP punten hoe hoger men komt te staan.
In het voorbeeld is te zien dat Kathrin Mahla-Schwaß in totaal 48 RLP punten heeft over drie L wedstrijden, zij staat in de klasse L bovenaan.

Is zo iets te realiseren (met mijn kennis en zoek mogelijkheden kon ik niks vinden)

Alvast dank voor jullie reacties...

Groet Maarten

Bekijk bijlage Rangliste DFZ Sportkommission.xlsx

Zie bijlage voor poging tot...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Begint erop te lijken......

Is er ook de mogelijkheid om de rest van de gevraagde gegevens mee te nemen in de goede velden, of moet ik per gevraagd item een query doen op de naam en de daaraan gekoppelde gegevens?

Groet Maarten

In het aangepaste bestand hierboven zijn deze gegevens voor een vijftal kolommen (gele gebied) via Vlookup opgevraagd, pas hetzelfde systeem toe op andere kolommen.
Indien de gezochte gegevens links staan van de zoekterm (naam ruiter), dan kun je index/match gebruiken. Vlookup kan (normaal gezien) enkel naar rechts zoeken, daar is desnoods ook een mouw aan te passen.

Geweldig dank je.

Hier kunnen we wat mee.

Mochten we nog vragen hebben komen we er nog even op terug..

Groetjes Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan