• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranglijst opmaken op basis van uitslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

webwoody

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Hoe kan ik in excel een tabel met wedstrijduitslagen verwerken in een ranglijst. Het is dus een competitie die ik steeds bijwerk en dan een tussenstand wil publiceren.
Voor de volledigheid. De scores die mogelijk zijn: 3-0, 2-1, 1-2, 0-3. Dit zijn dan ook gelijk de punten die verdeeld moeten worden (met setstanden hoeft niets gedaan te worden)

Bijgesloten de sheet die het betreft

Bijlagen

Laatst bewerkt:
en 3-0 levert 3 punten op ?????
en 2-1 levert 1 punt op??????????? of is dat gewoon 2 punten
en 1-2 levert -1 punt op ??? of zo

voer ander ook een kolom met de behaalde punten voor de stand in

De uitslag is in feite de verdeling van de punten. 3-0 is dus 3 punten voor A en 0 voor B, 2-1 is 2 punten voor A en 1 voor B etc. Dacht dat een aparte kolom dan ook niet noodzakelijk was. Of is dat beter in kader oplossing?

Dat is gelukt Sylvester ook het sorteren gaat goed maar hierbij besef ik nu dat ik vergeten ben aan te geven dat het aantal wedstrijden gespeeld ook geteld moet worden. Dat is de kolom "gepeeld" voor de punten-kolom. Is daar ook een formule voor?

Fantastisch, de sortering werkt nu helemaal perfect want de 0 met 1 wedstrijd staat nu helemaal onderaan. Hartelijk dank voor de support!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan