Hallo,
gezocht maar niet gevonden, of de vraag stelling was voor mij niet duidelijk in de zin van wat ik zoek.
Ik ben erbij een excel formulier te maken voor een zaaltoernooi.
Graag wil ik dat de plaatsen aan het eind automatisch op volgorde worden gezet.
Natuurlijk eerst aan de hand van de behaalde punten. Echter kan het voorkomen dat 2 of meerdere teams hetzelfde aantal punten gehaald hebben.
Dan moet het verschil in doelpunten de uitkomst bieden.
In dat tweede deel haakt het bij mij, of ik denk te complex.
Deze formule heb ik om de stand aan de hand van punten te maken:
=ALS(RANG(AH16;AH16:AH19)=1;$H13;ALS(RANG(AH17;AH16:AH19)=1;$H14;ALS(RANG(AH18;AH16:AH19)=1;$H15;$H16)))
Deze formule gebruik ik dan bij elke plaats opnieuw.
Misschien te omslachtig, en ik laat me graag daar beleren, maar op het moment werkt het.
Waarbij:
AH16 t/m AH19 de behaalde punten zijn
$H13, $H14, $H15 en $H16 de teams zijn.
Maar de vraag is hoe bouw ik hier bij gelijk aantal punten het verschil in doelpunten in?
Doelpuntenverschil is al in een extra schema berekent.
Gespeelde wedstrijden | Gewonnen | Gelijk | Verloren | Doelpunten gemaakt | Doelpunten Voor-Tegen | Punten
Alvast bedankt.
gezocht maar niet gevonden, of de vraag stelling was voor mij niet duidelijk in de zin van wat ik zoek.
Ik ben erbij een excel formulier te maken voor een zaaltoernooi.
Graag wil ik dat de plaatsen aan het eind automatisch op volgorde worden gezet.
Natuurlijk eerst aan de hand van de behaalde punten. Echter kan het voorkomen dat 2 of meerdere teams hetzelfde aantal punten gehaald hebben.
Dan moet het verschil in doelpunten de uitkomst bieden.
In dat tweede deel haakt het bij mij, of ik denk te complex.
Deze formule heb ik om de stand aan de hand van punten te maken:
=ALS(RANG(AH16;AH16:AH19)=1;$H13;ALS(RANG(AH17;AH16:AH19)=1;$H14;ALS(RANG(AH18;AH16:AH19)=1;$H15;$H16)))
Deze formule gebruik ik dan bij elke plaats opnieuw.
Misschien te omslachtig, en ik laat me graag daar beleren, maar op het moment werkt het.
Waarbij:
AH16 t/m AH19 de behaalde punten zijn
$H13, $H14, $H15 en $H16 de teams zijn.
Maar de vraag is hoe bouw ik hier bij gelijk aantal punten het verschil in doelpunten in?
Doelpuntenverschil is al in een extra schema berekent.
Gespeelde wedstrijden | Gewonnen | Gelijk | Verloren | Doelpunten gemaakt | Doelpunten Voor-Tegen | Punten
Alvast bedankt.