• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rangnummer ipv waarde als gegevenslabel toevoegen in de grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

arrie23

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Ik wil graag een eenvoudige grafiek (staafdiagram) maken met op de X-as de categorie (in het voorbeeld de letters a t/m h) en op de Y-as de bijbehorende waarde. Nu zou ik graag als gegevenslabel niet de waarde zelf toevoegen maar het rangnummer van de waarde (zie ook voorbeeld). Ik heb in het bijgevoegde voorbeeld de waarde van het rangnummer handmatig aan de grafiek toegevoegd. Is het ook mogelijk om dit rangnummer automatisch aan de grafiek toe te voegen? Alvast bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Laatst bewerkt:
1: Brongegevens 'Reeks' → Waarden
2: Gegevenslabels opmaken.
Uitlijning labelpositie: Basis binnen.
Zie bestandje

Bijlagen

@ Harry

Jouw grafiek geeft nu de waarde van de rang aan en niet de absolute waarden

Mijn voorstel:
Maak een gestapelde grafiek
Onderste de absolute waarde, bovenste de rang en verwijder de kleur hiervan en zet net zo als Harry zei de waarde erin.
De waarde staat dan net boven de staven.

Bijlagen

@Willem.

Je hebt gelijk, het was me niet eens zo gauw opgevallen.
Slecht voorbeeld van mijn kant (grafieken zijn ook niet mijn ding).
Vooral als mijn vrouw nog even met me boodschappen wil doen, en ik denk even snel reageren.
Prima opgelost door jou. :thumb:

Heel erg bedankt voor het meedenken en de creatieve oplossing, en dat voor een zaterdag ;). Met de voorgestelde oplossing kan ik prima uit de voeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan