Beste forumleden,
ik maak al een tijd gebruik van excel voor de administratie van mijn bedrijf en heb de basis dingen behoorlijk onder de knie denk ik. Maar nu zou ik graag een hulpsysteem op willen zetten wat echt boven mijn pet gaat. Zal uitleggen wat ik graag zou willen zien.
Ik heb meerdere oproepkrachten in dienst die allen dezelfde werkzaamheden verrichten bij verschillende klanten. De ene oproepkracht word door een opdrachtgever op een bepaalde manier gewaardeert, maar bij een andere opdrachtegever word die bijvoorbeeld minder gewaardeert. Nu zou ik excel willen laten berekenen wat de beste mix van mensen is om de klanten tevreden te houden. Zal het aangeven met een voorbeeld.
Klant 1 heeft op 1-1-2010 3 mensen nodig
klant 2 heeft op 1-1-2010 2 mensen nodig
klant 3 heeft op 1-1-2010 4 mensen nodig
Op 1-1-2010 zijn er 12 mensen tot mijn beschikking namelijk(waardering word bepaald tussen 1-10)
waardering bij: klant1 klant2 klant3
persoon1 9 8 8
persoon2 8 7 6
persoon3 9 8 7
persoon4 5 5 9
persoon5 6 6 7
persoon6 6 7 8
persoon7 4 4 8
persoon8 5 6 4
persoon9 5 5 7
persoon10 7 7 7
persoon11 7 9 5
persoon12 7 9 5
Nu wil ik dus dat excel berekent wat de beste mix is van mensen op 1-1-2010 bij de 3 verschillende klanten rekening houdend met het feit dat mensen niet bij 2 verschillende klanten tegelijk kunnen zijn. Er zullen dus ook mensen overblijven die niet zullen werken aangezien er maar 3+2+4= 9 mensen werkzaam zullen zijn op die dag
Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Alvast bedankt
ik maak al een tijd gebruik van excel voor de administratie van mijn bedrijf en heb de basis dingen behoorlijk onder de knie denk ik. Maar nu zou ik graag een hulpsysteem op willen zetten wat echt boven mijn pet gaat. Zal uitleggen wat ik graag zou willen zien.
Ik heb meerdere oproepkrachten in dienst die allen dezelfde werkzaamheden verrichten bij verschillende klanten. De ene oproepkracht word door een opdrachtgever op een bepaalde manier gewaardeert, maar bij een andere opdrachtegever word die bijvoorbeeld minder gewaardeert. Nu zou ik excel willen laten berekenen wat de beste mix van mensen is om de klanten tevreden te houden. Zal het aangeven met een voorbeeld.
Klant 1 heeft op 1-1-2010 3 mensen nodig
klant 2 heeft op 1-1-2010 2 mensen nodig
klant 3 heeft op 1-1-2010 4 mensen nodig
Op 1-1-2010 zijn er 12 mensen tot mijn beschikking namelijk(waardering word bepaald tussen 1-10)
persoon1 9 8 8
persoon2 8 7 6
persoon3 9 8 7
persoon4 5 5 9
persoon5 6 6 7
persoon6 6 7 8
persoon7 4 4 8
persoon8 5 6 4
persoon9 5 5 7
persoon10 7 7 7
persoon11 7 9 5
persoon12 7 9 5
Nu wil ik dus dat excel berekent wat de beste mix is van mensen op 1-1-2010 bij de 3 verschillende klanten rekening houdend met het feit dat mensen niet bij 2 verschillende klanten tegelijk kunnen zijn. Er zullen dus ook mensen overblijven die niet zullen werken aangezien er maar 3+2+4= 9 mensen werkzaam zullen zijn op die dag
Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Alvast bedankt