rangschikken van sidebar van Mail Apple

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Goedemorgen

ik gebruik een iMac met MacOs Ventura 13.7.5 (22H527). Ik luk er niet in de sidebar waar al aan gewerkt werd , terug in de oude rangschikking te krijgen; Het gemakkelijkst zou zijn mocht hier of daar een oude sidebar werd bewaard ? Er wordt overal gesproken van "verslepen" . Bij mij kan ik bepaalde items NIET verslepen . Om te beginnen de hoofdfolders zoals Exchange , Google , iCloud
Een eenvoudige wijze om die sidebar terug in zijn vroegere staat te brengen , zou een oplossing zijn.

Met hartelijke dank bij voorbaat en vriendelijke groeten

Audass

Volgens internet:
1. Klik op je Mac op het Finder-pictogram in het Dock om een Finder-venster te openen.

2. Voer een van de volgende handelingen uit:• De zijbalk verbergen of weergeven: Kies 'Weergave > Verberg zijbalk' of 'Weergave > Toon zijbalk' in de menubalk. (Als 'Toon zijbalk' grijs is, kies dan 'Weergave > Toon werkbalk'.)• De grootte van de zijbalk aanpassen: Sleep de rechterkant van de scheidingsbalk naar rechts of links.• De inhoud van de zijbalk wijzigen: Kies 'Finder > Instellingen', klik op 'Zijbalk' en selecteer of deselecteer items.• Items in de zijbalk herschikken: Sleep een item naar een nieuwe locatie.• Alle items in een sectie van de zijbalk weergeven of verbergen: Plaats de aanwijzer op de sectiekop totdat de knop 'Verberg' of 'Toon' verschijnt en klik vervolgens op de knop. Om bijvoorbeeld je favorieten tijdelijk te verbergen, plaats je de aanwijzer op de kop 'Favorieten' in de zijbalk en klik je vervolgens op de knop 'Verberg'.• Een map of schijf toevoegen aan de zijbalk: Sleep het item naar het gedeelte Favorieten. Als u het gedeelte Favorieten niet ziet, kiest u Finder > Instellingen, klikt u op Zijbalk en selecteert u ten minste één item in het gedeelte Favorieten.• Door een item toe te voegen aan de Finder-zijbalk, wordt er alleen een snelkoppeling naar het item gemaakt; het item wordt niet verplaatst van de oorspronkelijke locatie.•
Een bestand toevoegen aan de zijbalk: Houd de Command-toets ingedrukt en sleep het bestand naar het gedeelte Favorieten. Als u het gedeelte Favorieten niet ziet, kiest u Finder > Instellingen > Zijbalk en selecteert u ten minste één item in het gedeelte Favorieten.• Door een bestand toe te voegen aan de Finder-zijbalk, wordt er alleen een snelkoppeling naar het bestand gemaakt; het bestand wordt niet verplaatst van de oorspronkelijke locatie.• Een app toevoegen aan de zijbalk: Houd de Command-toets ingedrukt en sleep het app-pictogram naar het gedeelte Favorieten.• Een item verwijderen: Sleep het pictogram van het item uit de zijbalk totdat u het verwijderpictogram ziet.De link naar het item in de zijbalk verdwijnt, maar het item blijft op de oorspronkelijke locatie op uw Mac staan.

Terug
Bovenaan Onderaan