• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rangschikken volgens beschrijving

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Hallo liefhebbers,

Wie kan voor mij een script maken waarbij er gesorteerd gaat worden volgens deze regels:

Bij ex-equo “ptn” (rij T) moet “-“ (rij H) gewaardeerd worden op de minst negatieve waarde.
Bij gelijke waarde wordt “7SA” (rij X) gewaardeerd op de hoogste waarde.
Bij gelijke waarde wordt “7” (rij “W”) gewaardeerd op de hoogste
Enzovoort met “6SA”, en“6”.

Dus bij rijen 6,7 en 8 met totaal 5 punten, wint regel 7 met de minst negatieve waardering in “-“ en de hoogste score in 7.

zie bijgaand voorbeeld

Bijlagen

• voorbeeld_d.xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 19
ooit zal je toch eens het verschil tussen kolommen en rijen moeten leren, nu zijn het blijkbaar allemaal regels?

misschien heb je hier iets aan je kan de extra kolom en rij verbergen

Bijlagen

• voorbeeld_d.xlsm
    26,6 KB · Weergaven: 11
Ik probeer er nog eentje met PQ.

Bijlagen

• voorbeeld_d.xlsx
    25,2 KB · Weergaven: 6
Bedankt maar helaas, zie voorbeeld, criteria zijn: bij gelijke punten geldt minste "-"; bij gelijke "-" hoogste "7SA"; bij gelijke "7SA" hoogste "7" enzovoort. Zie tabel

Bijlagen

• voorbeeld_f1.xlsm
    27,8 KB · Weergaven: 4
Ha Fred,

Hoe kun je bij 2 rijen met exact dezelfde scores een verschillende rangorde aangeven in jouw kolom Z ?
Verder is het uitermate simpel met 2 Excelformules te realiseren.

60064004​
9I
6​
4​
6​
0​
0​
-4​
60064004​
9K
6​
4​
6​
0​
0​
-4​

en
60026002​
13L
6​
6​
2​
0​
0​
-2​
60026002​
13M
6​
6​
2​
0​
0​
-2​

Bijlagen

• __volgorde.xlsb
    12,7 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
linkergedeelte: Volgorde is niet correct, zie gele vakjes voor criteria, rechtergedeelte niet juist
Zoals eerder vermeld: bij een ex-aequo wordt op alfabet van spelersnaam gesorteerd,dan krijgt de rangorde dezelfde nummers en de eerstvolgende in de rij dat nummer + 2

Nou dan moet je er met mijn bestand eenvoudig uit kunnen komen.

nee helaas, daar snap ik niets van, ik kan ook geen VBA ontdekken, maar evenwel blijft de volgorde niet juist weergegeven. Bij gelijke totaalpunten EERST "-" kolom waarderen op die wijze dat 0 bovenaan komst en -7 onderaan. Dan verder waarderen met de kolom links hiervan en zo door.

Terug
Bovenaan Onderaan